ایتنا- در میان موتورهای جستوجوی بومی ایرانی، شاید بتوان یوز و پارسیجو را در ردیف موفقترینها دانست.
"یوز" در کنار "پارسیجو"، دیگر جستوجوگر ایرانی است که هرچند با وجود رقیب بلامنازعی مانند گوگل راه بسیاری تا به دست آوردن سهمی در جستوجوهای ایرانیان دارد، اما ظاهرا در چند ماه اخیر بازدیدکنندگانش افزایش یافته است و علاوه بر ایران در پاکستان نیز سهمی اگرچه کوچک دارد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به اطلاعات الکسا (وبسایتی برای نمایش و احراز رتبه بازدید وبسایتهای اینترنتی)، یوز به عنوان دیگر موتور جستوجوی ایرانی علاوه بر پارسیجو، در ماههای اخیر صعودی ۶۲۵ پلهای در جهان داشته و حائز رتبه ۲۶ هزار و ۵۳۹ شده است و در ایران نیز فعلا رتبه ۵۹۷ را در اختیار دارد.
بر خلاف پارسی جو که تقریبا تمامی مخاطبان آن ایرانی هستند، جستوجوگر یوز نیز اگرچه به عنوان یک موتور جستوجوی ایرانی و بومی شناخته میشود، اما علاوه بر حضور ۹۸.۴ درصدی در ایران، سهم کوچک ۰.۶ درصدی نیز در پاکستان دارد و در این کشور رتبه ۲۹ هزار و ۸۲۴ را در میان سایر وبسایتها به خود اختصاص داده است.
با وجود کاهش رتبه یوز در سه ماه گذشته با توجه به آمار الکسا، متوسط بازدیدکنندگان از صفحات این سایت کاهش ۱۵.۶۹ درصدی داشته و به ۲.۱۵ رسیده است و همچنین با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سه ماه گذشته، مخاطبان روزانه زمانی متوسط ۲:۳۲ دقیقه در آن میگذرانند.
۱۵.۴۰ درصد از بازدیدکنندههای این سایت از موتور جستوجو وارد آن میشوند که نسبت به سه ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است و همچنین سایتهایی که پیش از یوز توسط افراد بازدید شدهاند به ترتیب گوگل، پارسیجو، اَسک، بینگ و آپارات هستند.
بیشترین زیردامنههای یوز که مورد توجه کاربران قرار میگیرد به ترتیب yooz.ir با ۹۶.۹۸ درصد کاربران، imgs.yooz.ir با ۵.۲۱ درصد کاربران، old.yooz.ir با ۲.۵۱ درصد کاربران، blog.yooz.ir با ۲.۴۷ درصد کاربران و test.yooz.ir با ۰.۹۹ درصد کاربران است.
سایت یوز با داشتن سرعتی بالا، در مدت ۱.۰۱۸ ثانیه لود میشود و ۷۸ درصد سایتهای دیگر از آن کندتر هستند.
درباره شباهت مخاطبان یوز با مخاطبان جمعیت اینترنتی عمومی، مخاطبان این سایت تقریبا رفتاری مشابه مخاطبان پارسیجو دارند. تقریبا اغلب کاربران این سایت مرد هستند و مردان در مقایسه با زنان سهمی بیشتر از میانگین اینترنت را دارند، بازدیدکنندگان زن نیز سهمی کمتر از میانگین را به خود اختصاص میدهند.
درباره تحصیلات مخاطبان یوز، کسانی که برخی از کلاسهای دانشگاهی را گذراندهاند و کسانی که فارغالتحصیل دانشگاهی هستند، سهمی کمتر از میانگین مصرف دارند و افرادی که به دانشگاه نرفتهاند و افراد دانشگاهی بالاتر از متوسط مصرف عمومی اینترنت از این سایت بازدید میکنند.
همچنین در خصوص محل استفاده از سایت یوز با کمی تفاوت در مقایسه با پارسیجو، افرادی که در مدرسه از آن استفاده میکنند بسیار کمتر از میانگین مصرف اینترنت هستند، مخاطبانی که از محل کار وارد این سایت میشوند کمی کمتر از میانگین و مخاطبان در منزل شخصی بیشتر از میانگین مصرف اینترنت به این سایت وارد میشوند.
هیچ کس از این سایت استفاده نمی کنم و این افزایش به وسیله فریب هست نه استفاده