شرکتهای ایرانی با نمایشگاه کامپیوتکس جان میگیرند
ایتنا - رویکرد الکامپ کاملا متفاوت است و این نمایشگاه به هیچ وجه ربطی به الکامپ ندارد. ضمن اینکه الکامپ هر سال با اما و اگر برگزار میشود و صنف دخالت چندانی در برگزاری آن ندارد.
در کنار نمایشگاه هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار میشود، گویا قرار است از این پس نام کامپیوتکس نیز گنجانده شود. این نمایشگاه فروش محور، قرار است توسط شرکت ایفادویژن، زیر نظر اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه در مصلی برگزار شود. به همین منظور گفتوگوی کوتاهی با سیدمهدی میرمهدی، رییس اتحادیه فناوران رایانه کردهایم که میخوانید.
- چرا برخلاف اینکه همواره تاکید میکردید با برگزاری نمایشگاه فروش محور در صنف مخالف هستید، قبول کردید این نمایشگاه مجوز برپایی بگیرد و آن را حمایت میکنید؟ درخواستهای بسیاری از جانب اعضا برای برگزاری نمایشگاه فروش داشتیم و این موضوع بارها در هیات مدیره اتحادیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر بازار به شدت دچار رکود شده و فروشگاهها فروش چندانی ندارند. به همین دلیل با شناختی که از شرکت مجری داشتیم، قبول کردیم در صورت اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، نمایشگاه زیر نظر اتحادیه برگزار شود.
- فکر میکنید برگزاری این نمایشگاه بتواند به رونق بازار رایانه کمک کند؟ امیدوارم اینگونه باشد. ما با همین هدف درصدد برپایی نمایشگاه فروش محور هستیم. قصدمان این است که مصرف کنندگان از سایر استانها به تهران بیایند و کالاهای موردنیاز خود را تهیه کنند. نمونه این نمایشگاه در اصفهان برگزار شد و جدا از اینکه بازدیدکننده و فروش خوبی داشت، همه نیز راضی بودند. فقط این را تاکید می کنم که اتحادیه به هیچ وجه به دنبال کسب درآمد از این راه نیست و فقط میخواهد به رونق بازار کمک کند.
- مصرفکنندگان در هر استانی کالای موردنیاز خود را همان جا تهیه میکنند. چه لزومی دارد برای تهیه کالای موردنظر خود به تهران بیایند؟ هدف ما مصرفکنندگان و یوزرهای خانگی نیست؛ بلکه سازمانهای دولتی و شرکتهاست. اینگونه مدیران IT در سازمانهای دولتی و همچنین کارپردازها با شرکتهای واردکننده محصولات کامپیوتری آشنا میشوند و میتوانند مستقیم از تهران کالای موردنیاز خود را تهیه کنند. این موضوع باعث می شود شرکتها جان تازهای بگیرند.
- بنابراین در این نمایشگاه هم اکثرا شرکتهای IT حضور دارند و جای زیادی برای فروشگاهها نیست؟ اصلا اینگونه نیست. درحال بررسی هستیم که واردکنندگان اصلی در یک سالن و فروشگاهها و نمایندگان آنها در یک سالن دیگر باشند. از آنجایی که واردکنندگان حق فروش ندارند، هر که خرید داشته باشد، سراغ فروشگاهها و نمایندگیها میرود. همچنین در نظر داریم پاساژها به صورت رایگان پاویون داشته باشند.
- چه میزان فضا برای نمایشگاه کامپیوتکس اختصاص دادهاید؟ بیش از ۱۴ هزار مترمربع فضای سرپوشیده داریم ضمن اینکه هوا خوب است و می توانیم از فضای باز هم استفاده کنیم. به نظر می رسد با استقبال خوبی که تاکنون شده، تمام فضای نمایشگاه پر شود. شرکت هایی داریم که ۵۰۰ متر فضا درخواست کردهاند.
- ثبت نام از متقاضیان شرکت در نمایشگاه از چه زمانی آغاز میشود؟ اطلاعرسانیها صورت گرفته است. به تمام سازمانها در استان ها نامه زدهایم و بعد از عید فطر ثبتنام آغاز میشود. تبلیغات بیلبوردی نیز داریم. قطعا تا زمان برپایی نمایشگاه همه از آن مطلع خواهند شد. این را هم بگویم که شرکتها و فروشگاههایی میتوانند در این نمایشگاه حضور یابند که جواز کسب از اتحادیه داشته باشند. همچنین فقط شرکتهایی که مجوز اتحادیه دارند، میتوانند خدمات پشتیبانی و گارانتی خود را معرفی کنند.
- به نظر شما به طور کلی با توجه به برگزاری نمایشگاه الکامپ، آیا برگزاری چنین نمایشگاه های موازی لازم است؟ رویکرد الکامپ کاملا متفاوت است و این نمایشگاه به هیچ وجه ربطی به الکامپ ندارد. ضمن اینکه الکامپ هر سال با اما و اگر برگزار میشود و صنف دخالت چندانی در برگزاری آن ندارد. بحث ارزی- ریالی را هم داریم که باعث شده بسیاری از شرکتها عطای آن را به لقایش ببخشند. در مصلی این مشکلات وجود ندارد و شرکتها با نرخ مصوب و شفافی حضور مییابند. نمایشگاههایی مانند کامپیوتکس در تمام صنوف وجود دارند و در صنف ما نیز جای چنین نمایشگاهی خالی بود.(منبع: فناوران اطلاعات)