ایتنا- براساس گزارش سینت، گوشیهای هوشمند با صفحه نمایشگر بزرگ، جای تبلتها را گرفتهاند.
اقبال عمومی برای خرید تبلت در سطح جهانی با کاهش روبرو شده است. آمارهای سه ماه دوم سال جاری میلادی در ارتباط با فروش جهانی تبلتها حاکی از روند نزولی ۱۲ درصد فروش تبلتها دارد.
به گزارش ایتنا از مهر، این در حالی است که روند کاهشی فروش جهانی تبلت از ۱۹ ماه قبل کلید خورده است.
بر همین اساس در سه ماه دوم سال جاری میلادی فقط ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تبلت به بازارهای جهانی عرضه شد که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل از آن ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه تبلت گزارش شده است.
به گفته تحلیل گران بازار آی.تی، علت اصلی کاهش در رشد فروش جهانی تبلت به افزایش تقاضا مصرف کنندگان به گوشیهای هوشمند با صفحه نمایشگر بزرگ بر میگردد.
کارشناسان آی.تی معتقدند با ورود تبلتهایی که قادر به پشتیبانی سیستمعامل اندروید گوگل هستند، رونق تازهای به بازار جهانی تبلت باز گردد.
بر همین اساس در سه ماه دوم سال جاری میلادی شرکت اپل با فروش ۱۰ میلیون دستگاه تبلت و تصاحب سهم بازار ۲۵.۸ درصد، جایگاه پرفروشترین شرکت سازنده تبلت را به خود اختصاص داد و سامسونگ با فروش ۶ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۵.۶ درصدی در جایگاه دوم و شرکت لنوو هم با فروش ۲.۵ میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار گرفت.
همچنین هوآوی و آمازون هم به ترتیب با فروش ۲.۲ میلیون و ۱.۶ میلیون دستگاه در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفتند.