ایتنا- در یک سال اخیر گوگل تلاشهای فراوانی برای افزایش سهم خود از بازار کلود به عمل آورده ولی آمازون هنوز در این زمینه پیشتاز است.
گوگل که آینده خدمات کلود را بسیار امیدوارکننده میداند، خرید شرکتهای نوپای فعال در این زمینه را آغاز کرده و قصد دارد از این طریق آمازون بزرگترین ارائه دهنده این سرویسها را پشت سر بگذارد.
به گزارش ایتنا از فارس، از زمانی که دیان گرین مسئولیت واحد کلود و app شرکت گوگل را در سال گذشته بر عهده گرفت، تلاش این غول جستجوگر برای به دست آوردن شرکتهای نوپا و خلاق در حوزه کلود تشدید شد.
تازهترین خرید گوگل در این زمینه Orbitera نام دارد که یک شرکت نوپای کوچک پنج ساله است. ارائه خدمات خودکار صورت حساب و انجام فرایندهای مربوط به پردازش فروش در فضای کلود از جمله سرویسهای ارائه شده توسط شرکت یاد شده است.
کارشناسان میگویند علت اصلی تمایل گوگل به خرید شرکتهای کلود آن است که شرکتهای تجاری به نحوی روز افزون به استفاده از این خدمات علاقه نشان میدهند و ترجیح میدهند به جای صرف هزینههای کلان برای خرید سختافزار و نرمافزار هزینه کمتری به یک ارائه دهنده کلود مانند آمازون بدهند تا امور مهم خود را به پیش ببرند.
هنوز مشخص نیست گوگل برای خرید این شرکت چه رقمی را هزینه کرده است. اما به نظر نمیرسد این رقم بیش از چند میلیون دلار باشد. این رقم در مقایسه با پرداختهای مایکروسافت که برای خرید شبکه اجتماعی تخصصی لینکداین ۲۶.۲ میلیارد دلار پرداخت کرد مبلغ ناچیزی محسوب میشود.