سقوط شیوآمی و پیشتازی هوآوی در بازار گوشیهای هوشمند چین
ایتنا- بازار تلفن همراه چین در سالهای اخیر بسیار رقابتی شده و شرکتهای سازنده داخلی تلاش کردهاند کیفیت طراحی، توان بازاریابی و ظاهر گوشیهای ساخت خود را ارتقا بدهند.
شرکت شیوآمی که در سالهای اخیر وضعیت مطلوبی در بازار گوشیهای هوشمند پیدا کرده بود، با سقوط ۳۸ درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ جایگاه خود را در چین از دست داده است.
به گزارش ایتنا از فارس، در مقابل هوآوی توانسته جایگاه اول را در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان به دست آورد. یافتههای موسسه تحقیقاتی آی.دی.سی نشان میدهد شیوآمی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ توانسته ۱۰.۵ میلیون گوشی در بازار چین به فروش برساند که نسبت به رقم ۱۷.۱ میلیون واحد در مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهش قابل توجهی نشان میدهد.
هماکنون شیوآمی بعد از هوآوی، OPPO و Vivo رتبه چهارم را در بازار چین از آن خود کرده است. البته شرکت شیوآمی آمار ارائه شده توسط آی.دی.سی را زیر سوال برده و میگوید IHS و Strategy Analytics آمار گوشیهای عرضه شده توسط آن را به ترتیب ۱۴.۲ و ۱۲.۸ میلیون واحد نشان دادهاند.
بازار تلفن همراه چین در سالهای اخیر بسیار رقابتی شده و شرکتهای سازنده داخلی تلاش کردهاند کیفیت طراحی، توان بازاریابی و ظاهر گوشیهای ساخت خود را ارتقا بدهند. این امر به ضرر شرکتهای گوشیساز کرهای و آمریکایی تمام شده و سهم آنها را در این بازار ۳۲ درصد کاهش داده است. به گونهای که اپل تنها رتبه پنجم را در بازار گوشیهای هوشمند چینی از آن خود کرده است.
کارشناسان میگویند تمرکز هوآوی و OPPO بر افزودن چند قابلیت جذاب بر تولیداتشان موجب توجه کاربران به آنها شده است. به عنوان مثال هوآوی از لنزهای Leica در گوشیهای خود استفاده کرده و OPPO هم فناوری تازهای را برای شارژ سریع در تولیداتش به کار گرفته است.