ایتنا – گوگل میگوید در طی چهار ماه گذشته، تبلیغات نرمافزاری این شرکت موفق عمل کرده و موجب شده تا نرمافزارها، بیش از یک میلیارد بار نصب شوند.
فیسبوک در طی چند سال گذشته، از فروش آگهیهایی که در قالب نصب برنامه هستند، پول زیادی به چنگ آورده و اکنون گوگل هم وارد بازی شده است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از eweek، گوگل میگوید برنامهنویسان توانستهاند با استفاده از آگهیهای گوگل، شاهد نصب سه میلیارد نسخه از برنامههایشان باشند؛ در حالی که این میزان در ماه مه (اردیبهشت)، دو میلیارد نسخه بود.
بهطور خلاصه: نرمافزارهای موجود در آگهیهای گوگل در طی چهار ماه اخیر، بیش از یک میلیارد بار نصب شدهاند. در ماه آوریل نیز فیسبوک اعلام کرد که در بخش آگهیها، به رقم دو میلیارد نصب برنامه رسیده است.
گفتنی است این روند، افزایش قابل توجهی در طی یک دوره کوتاه است و گوگل هم مشتاق است این مطلب را تمام مردم بدانند. این مطلب هم درست است که در همان ماه مه، گوگل بازار بالقوه خود را تا حد بسیار زیادی گسترش داد و این امکان را به صاحبان آگهی داد تا از «کارزار برنامههای جهانی» آن کمال بهرهبرداری بکنند. این کارزار، آگهیهایی را در سیستم عامل iOS موجود در وسایل اپلی قرار میدهد که در قالب برنامه هستند و کاربران را به نصب آنها ترغیب مینمایند.
اما اصلاً بعید نیست در طی چهار ماه آتی، شاهد چنین رشدی نباشیم. مسئله جالب در مورد فیسبوک و گوگل این است که حتی اگر دوران خوش آگهیها هم به سر برسد و مردم علاقه کمتری به دانلود برنامههایی از این دست از خود نشان دهند، بازار آگهیهای نصب برنامه باز هم رو به افول نخواهد بود.
در واقع، میتوان گفت که کاهش این سیل از برنامهها، اتفاقاً میتواند چیز خوبی برای این کسبوکار باشد؛ چرا که توسعهدهندگان باید حتی سختتر کار کنند تا بتوانند برنامههایشان را به رخ بکشند و مردم را به استفاده از آنها متقاعد نمایند.