چگونه استفاده بهتر ترامپ از شبکه های اجتماعی به پیروزی او کمک کرد
ایتنا- برخی معتقدند یکی از دلایل اصلی پیروزی ترامپ بر کلینتون استفاده بهتر از شبکههای اجتماعی بود.
اگر چه هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو به طور گسترده از شبکههای اجتماعی و سایتهای اینترنتی برای تبلیغات به نفع خود استفاده کردند، اما ترامپ در این زمینه عملکرد موفقتری داشته است.
به گزارش ایتنا از فارس، ترامپ بهطور گستردهتر و موفقتری از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده کرده و به خصوص قابلیت پخش زنده ویدئویی آن را به طور کاملا جدی و موثر برای آشناکردن مردم با دیدگاههای خود به کار گرفته است.
ترامپ از توییتر هم بیشتر از کلینتون برای جلب نظر مردم و مطرح کردن نظراتش استفاده کرده است. این برتری در برخی مواقع حتی دو برابر کلینتون بوده و نامزد دموکراتها در موارد معدودی توانسته استفاده گستردهتری از فیسبوک به عمل آورد.
در زمینه جلب مشارکت و همراهی کاربران شبکههای اجتماعی هم ترامپ از کلینتون جلو زده و برتری سه برابری را از آن خود کرده است. یافتههای EzyInsights نشان میدهد که طرفداران ویدئوهای ترامپ در فیسبوک ۱۲ میلیون نفر بوده و این رقم در مورد کلینتون در بهترین حالت به ۸ میلیون نفر رسیده است. لذا همین استفاده موثر از فیسبوک و توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی کمک شایانی به پیروزی ترامپ کرده است.
ترامپ توییتر را تا بدان حد جدی گرفت که حتی از آن برای معرفی معاون اول خود و اعلام بسیاری خبرهای دیگر استفاده کرد. رییس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا چهار سال قبل از هیلاری کلینتون به توییتر پیوست و سه برابر کلینتون پیام در آن ارسال کرده است. تعداد تعقیبکنندگان ترامپ و کلینتون در توییتر به ترتیب ۱۳ و ۱۰ میلیون نفر است. این دو نفر حدود ۵۰ و ۵۹ درصد از توییتهایشان در سال ۲۰۱۶ را شخصا نوشتهاند.
در مجموع تردیدی در مورد تاثیرگذاری شبکههای اجتماعی بر دیدگاه های رای دهندگان آمریکایی وجود ندارد. بر اساس یافته های موسسه Pew حدود ۲۰ درصد از مردم این کشور گفتهاند که با مطالعه مطالب مختلف در شبکههای اجتماعی دیدگاهشان را در مورد موضوعات سیاسی یا اجتماعی عوض کردهاند. ۱۷ درصد هم تصریح کردهاند که شبکههای اجتماعی دیدگاه آنها را در مورد نامزد انتخاباتی محبوبشان تغییر داده است. باید توجه داشت که ۶۵ درصد از آمریکاییها اخبار را از شبکههای اجتماعی پیگیری میکنند و لذا ترامپ بخش زیادی از پیروزی خود را مدیون موفقیت در شبکههای اجتماعی آمریکایی است، شبکه هایی که مدیران آنها به صراحت یا در خفا حامی هیلاری کلینتون رقیب وی بودهاند.