ایتنا - 62 درصد دستگاههای موبایلی مبتنی بر سیستم iOS در فصل سوم سال 2016 میلادی با اختلال نرمافزاری مواجه شدند.
این طور که گزارشهای جدید منتشر شده نشان میدهد، صاحبان دستگاههای موبایلی آيفون و آیپد اپل بیش از اندرویدیها با اختلالات نرمافزاری مواجه میشوند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داده است کاربرانی که از دستگاههای موبایلی مبتنی بر سیستم عامل iOS استفاده میکنند دو برابر بیشتر از اندرویدیها با اختلالات مربوط به سیستم عامل و نرمافزار دستگاه مواجه میشوند.
در این بررسیها همچنین مشخص شد که مشکلات و حفرههای نرمافزاری که در سیستم عامل iOS 10 وجود دارد، عامل اصلی بروز این اختلالات بوده است.
این گزارش را مرکز تحقیقاتی Blancco Technology منتشر کرده است. مرکز مزبور در گزارش خود توضیح داده که ۶۲ درصد از دستگاههای موبایلی مبتنی بر سیستم اپل یعنی iOS در فصل سوم سال ۲۰۱۶ میلادی با اختلال نرمافزاری مواجه شدند، این در حالیست که این رقم برای دستگاههای اندرویدی در زمان مشابه معادل ۴۷ درصد محاسبه شده است.
در بین دستگاههای موبایلی اپل، آیفون ۶ با ۱۳ درصد بیشترین سهم در اختلالات نرمافزاری را داشت و پس از آن هم آیفون ۵s و آیفون ۶s هر کدام با ۹ درصد و آیفون ۶ Plus با ۵ درصد بیشترین درصد خرابیهای نرمافزاری را به خود اختصاص دادند.