ایتنا - این پروژه نشاندهنده توجه فیسبوک نسبت به صنعت رسانه است، که از زمان پیدایش کاغذ تا عصر اینترنت و شبکههای اجتماعی را دربرمیگیرد.
"پروژه روزنامهنگاری" فیسبوک به دنبال تقویت خبرهای آنلاین است
25 دی 1395 ساعت 18:28
ایتنا - این پروژه نشاندهنده توجه فیسبوک نسبت به صنعت رسانه است، که از زمان پیدایش کاغذ تا عصر اینترنت و شبکههای اجتماعی را دربرمیگیرد.
فیسبوک مسئولیت بیشتری در قبال نقش خود در صنعت اطلاعرسانی میپذیرد. این شبکه اجتماعی به تازگی یک طرح ابتکاری جدید با نام "پروژه روزنامهنگاری" را اعلام کرد که جایگاه فیسبوک را در صنعت خبررسانی مستحکمتر می کند.
این رسانه اجتماعی به عنوان بخشی از این تلاش سعی میکند به روزنامهنگاران آموزش دهد که چگونه از فیسبوک به عنوان یک ابزار گزارشدهی استفاده کنند تا از این طریق به عموم کمک کنند اطلاعات درست را از اطلاعات غلط تشخیص دهند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از CNET، فیجی سیمو، مدیر این پروژه، در پستی نوشت: «میدانیم که جامعه ما برای به اشتراکگذاری و بحث درباره ایدهها و خبرها ارزش زیادی قائل است و ما به عنوان بخشی از این خدمترسانی، اهمیت زیادی به اطمینان از این امر میدهیم که اکوسیستم خبرهای درست و روزنامهنگاری پیشرفت داشته باشند.»
این طرح ابتکاری بخشی از تغییر رویه فیسبوک است که برای مدت زیادی تأثیرش را بر اخبار نادیده گرفت و متوجه تأثیر اطلاعات کذبی که در فیسبوک دست به دست میشدند نبود. اکنون این شرکت به نقش پررنگ خود در اخبار آنلاین و همچنین توانایی آن در شکل دادن به آینده خبرنگاری اذعان میکند.
این پروژه همچنین نشاندهنده توجه فیسبوک نسبت به صنعت رسانه است، که از زمان پیدایش کاغذ تا عصر اینترنت و شبکههای اجتماعی را دربرمیگیرد. بخش اعظم این انقلاب، خود فیسبوک بوده است که تأثیر بسیار زیادی در انتشار اخبار در میان ۱.۷۹ میلیارد بازدیدکننده ماهانه خود داشته است.
البته الگوریتمهای نرمافزاری فیسبوک که همیشه در حال تغییر و تحول هستند، نقش پررنگی در مطالبی که افراد در رسانههای اجتماعی میبینند دارند و بنابراین به نوبه خود بر بینندگانِ خروجیهای اخبار و درآمد حاصل از آنها تأثیر مستقیم خواهد داشت.
کد مطلب: 47503
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47503/پروژه-روزنامه-نگاری-فیس-بوک-دنبال-تقویت-خبرهای-آنلاین