ایتنا - یوتیوب به کسانی که چنین ویدیوهایی تولید میکنند، بخش قابلتوجهی از درآمد آگهیها را اختصاص خواهد داد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وایرد، یوتیوب هفته گذشته از پخش مستقیم ویدیوها برای کاربران موبایل خبر داد. این ویژگی جدید، سرویسهایی همچون فیسبوک و پریسکوپ را به چالش خواهد کشید. همچنین، یوتیوب به کسانی که چنین ویدئوهایی تولید میکنند، بخش قابلتوجهی از درآمد آگهیها را اختصاص خواهد داد.
کورت ویلمز (مدیر محصول یوتیوب) میگوید: «اینجا خانه آنهاست؛ چون طرفداران آنها در اینجا هستند.» گفتنی است سهم سازندگان ویدئوهای معمولی در یوتیوب، ۵۵ درصد از درآمد آگهیهاست.
پخش مستقیم هم فرصت دیگری برای پخش آگهیها فراهم میسازد و کاربران با تعداد مشخصی از پیروان (فالوئرها) میتوانند از همان درصد برخوردار گردند.
سوزان وجیکی (مدیرعامل یوتیوب) در ژوئن گذشته گفته بود حوزه موبایل، فرصت مناسبی برای نزدیک به یکصد هزار ویدئوساز در یوتیوب فراهم میکند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار سازند. در همان زمان، این شبکه اجتماعی از طرحهای خود برای پخش مستقیم ویدئوها در قالب برنامه خودش خبر داده بود که در آیتیونز، به عنوان هفتمین برنامه پردانلود شناخته میشود.
گفته میشود برنامه یوتیوب طوری بهروزرسانی شده تا امکان پخش مستقیم ویدیوها برای ویدیوسازان دارای بیش از ۱۰ هزار مشترک، فراهم گردد.
یوتیوب میگوید این ویژگی نهایتاً در اختیار تمامی کاربران یوتیوب قرار خواهد گرفت؛ هرچند که تاریخ مشخصی برای این مسئله ارائه نمیدهد.
این سرویس به اشتراک گذاری ویدئو، از تابستان امسال، از صدها نفر افراد کلیدی در این شبکه خواسته تا برنامه موبایل آن را آزمایش کنند.
یکی از این افراد، کلینت کومر است که ویدئوهای کانال او نزدیک به ۳۰۰ میلیون بازدید داشتهاند. او میگوید: «اکنون تعداد بیشتری از یوتیوببازان طرفدار پخش مستقیم ویدئو هستند. اگر گوشیشان را از جیب در بیاورند و ویدئوی آنلاین تولید کنند، در این صورت میتوانند درآمد خیلی خوبی هم داشته باشند.»