سرویس پخش موسیقی یوتیوب در مارس سال آینده راهاندازی میشود
ایتنا- بر اساس گزارشها، سرویس جدید پخش موسیقی یوتیوب در مارس سال آینده رسماً راهاندازی میشود.این سرویس، یوتیوب رِد را با گوگل پلی موزیک ترکیب خواهد نمود.
سرویس جدید یوتیوب -که به تازگی و برای پخش موسیقی طراحی شده است- قرار است در مارس سال آینده رسماً راهاندازی شود.
بلومبرگ اعلام نمود نام رمیکس برای این سرویس پخش موسیقی انتخاب شده است. این خبر به عنوان مهر تأییدی بر خبری است که در گذشته منتشر شده بود و از ترکیب "یوتیوب رد" و "گوگل پلی موزیک" خبر میداد.
یوتیوب رد، سرویس اشتراک ویدئو است و محصول جدید، امکانات هر دو سرویس مذکور را ارائه خواهد داد.
یکی از اهداف اصلی طراحی و راهاندازی این برنامه، سادهسازی سری محصولات پخش است که در طول این سالها چندین و چندبار عرضه شدهاند.
به گزارش ایتنا از رایورز بلومبرگ همچنین اعلام کرده که راهاندازی محصول مورد بحث، مشروط به توافق یوتیوب با دو ناشر بزرگ موسیقی است.
گفتنی است، در کل سه ناشر بزرگ موسیقی Sony Music Entertainment، Universal Music Group و Warner Music Group وجود دارند که مورد سوم، اخیراً قوانین و شرایط جدیدی را در این خصوص وضع نموده است.
شایان ذکر است که صنعت ضبط، علیرغم انتشار موزیکویدئوهایی که در میان محبوبترین ویدئهای کل شبکه قرار دارد، چندین سال یوتیوب را به خاطر پرداختهای نامناسب به برچسبها و هنرمندان مورد نقد قرار داده و رویکرد این شرکت را در زمینه نقض حقوق نشر موسیقی، نکوهیده است. این افراد طبیعتاً از تلاش یوتیوب برای راهاندازی یک سرویس رقابتی و جامع نیز ممانعت خواهند نمود.
البته گوگل تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند محصولاتی موسیقی محور را ارائه دهد تا با این کار، طرفداران بیشتری جذب نماید و صنعت رکورد (ضبط) را نیز از خود راضی نگهدارد.
با تمام این تلاشها، به نظر میرسد یوتیوب هنوز نتوانسته به تعداد کاربران اپل یا اسپاتیفای برسد، اما محصولاتی مانند گوگلپلی موزیک و یوتیوب موزیک کی را عرضه کرده است.
تعداد کاربران اسپاتیفای در ماه، 140 میلیون نفر است، اما گوگل تعداد کاربران خود برای سرویس پخش موسیقی را هیچگاه اعلام نکرده است.