ایتنا- با قیمتگذاری بر اساس هر نفر، هزینهها برای کاربران کاهش مییابد و به ساده سازی فرآیند پشتیبانی نیز کمک قابل توجهی میشود.
گوگل کلود، اخیراً پیام بسیار مهمی را منتشر کرد و در آن پیام اعلام کرد که به صورت جدی، به دنبال تطبیق خدمات خود با نیازهای مشتریان است. یکی از نکات اصلی پیام مذکور، مجموعه جدیدی از طرحهای پشتیبانی است که برای کاربران گوگل کلود ارائه میگردد.
مطابق این طرح، گوگل کلود، قصد دارد به جای تعیین قیمت کلی برای تمامی کاربران، بر اساس میزان سرعتی که هر کاربر دریافت میکند، خدمات خود را قیمتگذاری کند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفوورلد، این طرح جدید، جایگزین طرحی میشود که در آن کسب و کارها باید به صورت ماهیانه یک هزینه پایه به علاوه درصد مصرف ماهانه پرداخت میکردند. دیو رنسین، مدیر مهندسی قابلیت اطمینان کاربران این شرکت، گفت: «در گذشته، مفهوم روشنی از قابلیتهای پشتیبانی گوگل مطرح نبود، اما در سالهای اخیر این خط مشی تغییر کرده است. ابتدا، مهندسان گوگل معتقد بودند که میتوانند فناوری بسازند که استفاده از آن، آسان بوده و سلف سرویس باشد.»
وی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، افزود: «اشتباه ما این بود که اضطراب افراد را در هنگام استفاده از فضای ابری درک نمیکردیم. علاوه بر این، خیلی از مسائل نیز بررسی نمیشد. اما خوشبختانه اکنون دیدگاهها تغییر کرده است.» گفتنی است ارزانترین لایه پشتیبانی در هر ماه به ازای هر کاربر، ۱۰۰ دلار است. پشتیبانی مهندسی تولید، برای هر کاربر و برای زمان پاسخگویی یک ساعته در مسائل بحرانی، در هر ماه، ۲۵۰ دلار است.
در مسائل فوق بحرانی، پشتیبانی مهندسی قوی وجود دارد که هزینه آن برای هر کاربر به صورت ماهانه ۱۵۰۰ دلار است. در اینگونه مسائل، زمان پاسخگویی ۱۵ دقیقه بوده و پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ارائه میگردد.
مطابق صحبتهای رنسین، کاربران بعد از اجرای این طرح، محاسن آن را در صورتحسابهایشان خواهد دید و متوجه خواهند شد که با اجرای این طرح، هزینههای پشتیبانی تا حد کاهش مییابد. از نظر او، کاهش هزینهها باعث میشود که در بازار فضای ابری، گوگل به یک مزیت رقابتی دست یابد.