هوش مصنوعی به سه طریق کسب و کار شما را متحول میسازد
ایتنا- روز به روز شاهد پیشرفتهای بیشتری در زمینه هوش مصنوعی هستیم و این فناوری حتی کسب و کارهای مختلف را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.
علیرغم تمام صحبتهایی که در حال حاضر در مورد ترس از هوش مصنوعی بین افراد مختلف شنیده میشود، هوش مصنوعی روز به روز بیشتر رشد میکند و صنایع بیشتری را تحت سلطه خود درمیآورد.
به نظر میرسد ترس برخی افراد از هوش مصنوعی بیشتر به این خاطر است که هوش مصنوعی، دقت و سرعت بیشتری نسبت به انسان دارد و میتواند به راحتی کارهای انسان را بدون هیچ مشکلی انجام دهد؛ به همین خاطر افراد میترسند که هوش مصنوعی شغلشان را از آنها بگیرد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، راههای مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی میتواند به واسطه آنها کسب و کار شما را متحول سازد. نخستین راه، رباتهای منومحور فیسبوک است.
به طور کلی تعامل با مشتریان به صورت آنلاین، کمی دلهره ایجاد میکند. شرکتهایی نظیر بانک مرکزی آمریکا، اوبر، فاندانگو و تاکو بل برای خدمترسانی به مشتریان از چتباتها استفاده میکنند و حتی گاهی راه حلهای کاملاً یکپارچه سفارش پیامکی ارائه میدهند.
البته برخی از شرکتها تلاش میکنند با استفاده از ترفندهایی، به کاربران خود القا کنند که این ربات، یک شخص حقیقی است، لیکن با تمام این صحبتها، هدف چتباتها باید خدمترسانی مناسب به مشتریان باشد.
یکی از اموری که فیسبوک به آن همت گماشته، همین مسئله رباتهای پیام رسانی و بردن آن به سمت تعاملات منومحور است.
دومین راه، تأثیرگذاری هوش مصنوعی، موتور توصیهای نتفلیکس است. نتفلیکس یک مطالعه موردی روی مواردی است که به دلایل مختلف، با فناوری و کسب و کار متناسب هستند، لیکن یکی از ارزشمندترین داراییهای نتفلیکس، موتور توصیهای آن است.
این قابلیت را به هیچ وجه دست کم نگیرید، چرا که بسیاری هوشمندتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.
سومین مسیر، نقش آفرینی هوش مصنوعی در تحول کسب و کار، تجزیه و تحلیل آمازون است.
سمت و سوی تجزیه و تحلیلها از جمع آوری اطلاعات به مدلهای پیشبینانه تغییر کرده است. هنگامی که از تجزیه و تحلیل آنلاین آمازون استفاده میکنید، شبیه به این است که دارید از دستیار فروش در مغازه استفاده میکنید و میتواند مشتریان را به خوبی جذب کند.