شفافسازی و تغییرنام برخی آیتمهای قبوض تلفن همراه
ایتنا- همراه اول به منظور شفاف سازی، تغییراتی در نام برخی ردیف های صورتحساب تلفن همراه دائمی مشترکین خود ایجاد کرد.
با توجه به اظهارات تعدادی از مشترکین در خصوص عدم آگاهی از محتوای برخی آیتم های قبوض تلفن همراه، اپراتور اول تغییراتی در صورتحساب مشترکین خود ایجاد کرد.
به گزارش ایتنا از همراه اول، بر این اساس، آیتم «سایر هزینهها» که مربوط به خدماتی مانند تغییر نام، تغییر و اصلاح آدرس، قطع، وصل و.. میشد، به «کارمزد خدمات» تغییر نام پیدا کرد. همچنین آیتم جدیدی تحت عنوان «خدمات الکترونیک دولت» برای استفاده از سامانههای دولتی مانند راهنمایی و رانندگی، شهرداری، ثبت احوال و.. اضافه شده است.
مبالغ این آیتم، پیش از این به طور کلی در آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» محاسبه میشد، با افزودن این ردیف، مبالغ به صورت تفکیک شده و مجزا نمایش داده میشوند و بیانگر سرویسهایی هستند که از سامانههای دولتی به درخواست مشترک دریافت می شود.
علاوه بر این، برخی از موارد محاسباتی آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» که ماهیت عام المنفعه دارند، مانند کمک به ساخت «عتبات عالیات»، نیز از این ردیف جدا و به آیتم «کمکهای مردمی» منتقل شده است.
گفتنی است این تغییرات از دوره منتهی به ۱/۳/۹۶ اجرایی میشود و در جزئیات قبوض چاپی و الکترونیکی اردیبهشت ماه قابل مشاهده است. لازم بذکر است صورتحسابهایی که بصورت چاپی و یا الکترونیکی به صورت دوماهه ارائه میشود، دو ستون مجزای ماهیانه جهت درج مبالغ دارد و مبالغ هر ماه به صورت جداگانه ذکر میشود.
علاوه بر سرویسهای قبلی ارائه شده از سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹، مشترکین از این پس می توانند با ارسال پیامکی حرفK، جزئیات سرویسهای خدمات مبتنی بر محتوا و حرف C جزئیات آیتم کارمزد خدمات (سایر هزینه های سابق) را دریافت کنند. همچنین همراه اولیها با ارسال حرف H به این سرشماره پیامکی میتوانند از سایر سرویسها مانند قبض پایاندوره، قبض میاندوره و... نیز اطلاع پیدا کنند.