توئیتر از کاربران میخواهد که اخبار جعلی را نشانهدار کنند
ایتنا- توئیتر علاقمند است که افرادی را به کار گیرد تا از خدمات آن استفاده کنند و در واقع توئیتر را اداره نمایند.
در صورتی که تاکنون در شبکه توئیتر نبودهاید، در توضیح این شبکه اجتماعی باید گفت که شبکهای پر از شگفتی است و یکی از مشکلات آن، وجود و رشد اخبار جعلی بوده که مشکلات زیادی را برای رسانههای مختلف ایجاد نموده است. به تازگی گزارشی در واشنگتن پست نشان داد که مدیریت تویتر در پی آن است که این امکان را به کاربران خود بدهد که نشان دهند چه اخباری جعلی است و کدام اخبار جعلی نیستند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این برنامه توئیتر میتواند خیلی خوب یا خیلی بد پیش برود. واشنگتن پست، گزارش خود را از دو منبع نزدیک تهیه کرده است اما هیچیک از این دو منبع، تضمینی برای پیشبینی خود ندادهاند، چرا که ممکن است هر کدام از این پیشبینیها اتفاق نیفتد.
در گزارش واشنگتن پست آمده است: «این قابلیت که در مراحل اولیه خود قرار دارد و ممکن است هیچگاه منتشر نشود، بخشی از نزاع عظیم این شرکت در برابر سوءاستفاده گسترده از پلتفرم توئیتر است و مانند یک زبانه کوچک در منوی کشویی در کنار توئیتها ظاهر میشود. توئیتر درگیر مشکلات و مسائل بسیاری نظیر حسابهای جعلی و گسترش پیامهای خودکار و داستانهای دروغین میباشد.»
شایان ذکر است که شبکه اجتماعی فیسبوک در ابتدا با همین اخبار به اینجا رسید، ولی اکنون به این نتیجه رسیده که پدیده اخبار جعلی واقعا مخرب و آثار آن زیانبار است. آدام موسری، یکی از معاونان فیسبوک اذعان داشت: «ما در حال ساخت، تست و تکرار محصولات جدید و نیز در پی محدود کردن انتشار اخبار جعلی هستیم. ما نمیتوانیم خودمان داور درست و غلط بودن اخبار باشیم، اما در حال فکر کردن به سازوکارهایی هستیم که به کاربران این توانایی را بدهد که اخبار غلط را شناسایی کنند و از گسترش این اخبار در پلتفرم جلوگیری کند.»
وقتی صحبت از اخبار جعلی به میان میآید یکی از کارآمدترین روشها، حذف انگیزههای اقتصادی برای کاسبان اخبار جعلی است؛ زیرا در پس بسیاری از این اخبار جعلی، انگیزههای مالی نهفته است.