کاهش اختلاف سامسونگ و گوگل با اپل در زمینه بازیهای موبایلی
ایتنا- مدتهاست که اپل به دنبال فعال کردن تواناییهای آیفون در زمینه کسب درآمد از بازیهای موبایلی است و میخواهد تعداد این بازیها را نسبت به گوشیهای هوشمند رقیب بیشتر کند.
تجزیه و تحلیلهایی که تاکنون در حوزه موبایل انجام شده و همچنین پلتفرم بازاریابی دلتا دی.ان.ای نشان میدهد که فاصله شرکتهایی که در زمینه بازیهای موبایلی با هم رقابت داشتند، در حال کاهش است. از سوی دیگر، تجربه کاربر سیستمعامل اندروید به مدت یک دهه، همیشه به گونهای بوده است که کاربران آن را برای بازی انتخاب کردهاند و باعث شده که کاربران آیفون در زمینه بازی، نسبت به اندروید بیشتر باشند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، بررسیهای دلتا دی.ان.ای نشان داده که گوشیهای هوشمندی نظیر سامسونگ گلکسی اس و گوگل پیکسل به تدریج فاصله خود را با آیفون کم میکنند و حتی از لحاظ میانگین درآمد به ازای هر کاربر فعال روزانه از آیفون هم پیشی میگیرند. یکی از معیارهای اصلی برای سنجش میزان درآمد، مسئله مبنای روزانه درآمد از کاربران وفادار است.
این مطالعه، درصد بازیکنانی که با استفاده از آیفون، سامسونگ گلکسی اس و گوگل پیکسل، به صورت روزانه برای بازی کردن هزینه صرف میکنند را نیز بررسی نموده است. سامسونگ گلکسی اس8 پلاس -که بر اساس این مطالعه، جدیدترین گوشی بوده است- بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.
مطالعه اولیه همچنین نشان داد که همیشه گوشیهای هوشمند جدیدتر نسبت به مدلهای پیشین خود، درآمد بیشتری را کسب میکنند؛ چون قابلیتهای بهتری ارائه میدهند.
به علاوه، مدلهایی که صفحه نمایش با سایز بزرگ دارند نیز نسبت به گوشی معادل با صفحه نمایش کوچکتر، درآمد بیشتر و بهتری کسب میکنند. اما بدیهی است که سامسونگ گلکسی اس، درآمد زیادی را به خود اختصاص دهند.
مارک رابینسون، مدیرعامل دلتا دی.ان.ای اذعان داشت: «بازیهای آی.اُ.اس نسبت به بازیهای اندروید درآمد بیشتری کسب میکنند؛ اما عامل مهم دیگر، سایز صفحه نمایش و عملکرد دستگاه است که به شدت به کسب درآمد بیشتر کمک میکند. شاید برای یک شخص ده سال طول بکشد تا بتواند گوشی هوشمندی بسازد که بتواند آیفون را برای بازی به چالش بکشد. مطالعه ما نشان میدهد که بازیکنان احساس میکنند که آخرین سامسونگ گلکسی و گوگل پیکسل، مناسب هستند.»