۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰

بدهی میلیاردی مردم به مخابرات

ایتنا- طبق آخرین اطلاعات، شرکت مخابرات ایران حدود ٦٥٠ میلیارد تومان در بخش تلفن ثابت با لاوصولی مواجه بوده و برای کاهش این رقم برنامه‌های تشویقی برای مشترکان بدهکار تدوین کرده‌ است.
بدهی میلیاردی مردم به مخابرات




 

اظهارات مسئولان مخابرات گویای آن است که در هر دوره هزینه نسبتا بالایی از پرداختی‌های مردم برای قبوض تلفن با تاخیر انجام می‌شود و پیش از این بیشترین حجم لاوصولی مخابرات از محل تلفن ثابت و مکالمات بین الملل به شرکتهای مخابرات استانی عنوان شده بود که این لاوصولی‌ها هم در بخش دولتی و هم از سوی مشترکان خانگی است.

زمانی اگر مشترکان تلفن ثابت قبض‌های خود را حتی پس از قطع شدن تلفن پرداخت نمی‌کردند، تلفن آنها نیز قطع می‌شد اما اکنون این قانون برداشته شده و همین موضوع مخابرات را در دریافت هزینه‌های مربوط به قبوض با مشکلات متعدد مواجه کرده است، تا جایی که به گفته مسوولان مخابرات تنها در پایتخت در هر دوره هزینه‌های میلیاردی ناوصولی وجود دارد.

میزان لاوصولی‌های مخابرات در کل کشور  و در استان‌های مختلف هم از ۸ تا ۲۴ درصد متفاوت است و حتی در برخی استانها این رقم به ٦ درصد هم رسیده است. برخی لاوصولی‌های مخابرات مربوط به سرویس‌هایی است که شارژینگ آنلاین ندارند که در این زمینه شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات زیرساخت وارد مذاکره شد تا این سیستم فعال شود.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، در هر حال به گفته مسوولان مخابرات،‌ با توجه به پیگیری‌هایی که استان‌های مختلف داشته‌اند، شاهد کاهش این لاوصولی‌ها بوده‌ایم و حتی در برخی استان‌ها این رقم به شش درصد هم رسیده است.

اما سال ۱۳۹۴ بود که مصطفی سیدهاشمی - رییس وقت هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران - با اشاره به مطالبات ۷۰۰۰ میلیارد ریالی شرکت مخابرات از دولت و ملت، همه استان‌ها را مکلف کرد تا پایان آن سال، ۳۰ درصد از این مطالبات را وصول کنند.

این کار به دو روش می‌توانست صورت گیرد؛ یکی از این روشها، برنامه ریزیهای خود استان برای بازگشت لاوصولی‌ها و دومین روش، از طریق برون سپاری بود. به عنوان مثال، یک بانک تعهد می کرد تمام لاوصولی‌ها را تا پایان سال به خزانه مخابرات بازگرداند و هزینه عملکرد خود را بگیرد.
کد مطلب: 50073
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مخابرات بدهکار مردمه. ارقام قبضا عادی نیست. نمیدونم چطور 10-15 بار مکالمه ی یکی دو دقیقه ای ثابت به همراه داخل کشور میشه 20 تومن 30 تومن وقتی تعرفه هر دقیقه 62 تومنه! ما که هر جور حساب میکنیم جور در نماید! تابلوه بر اون اساس محاسبه نمیشه. خب تعرفه زیادی پایینه، خیلی خوب، صحبت کنید تعرفه هارو منطقی کنید. اما نمیشه رو کاغذ یه جور باشه رو قبض جور دیگه. این از لحاظ مادی. از لحاظ معنوی هم بدهکاره مردمه. بیشتر خطوط ثابت کشور مال چند دهه پیشن، کیفیت خدمات پایینه. همه دنیا خطوطشون رو مدتها پیش بروز کردن و رفتن سمت فناوری های جدید و فیبر نوری و کلی خدمات مختلف ارائه میدن، اینا درجا میزنن.
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ