حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت: پیامکهای تبلیغاتی که از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشود با ایجاد سامانه #۸۰۰* به صورت مناسب ساماندهی شده است.
به گزارش
ایتنا از مهر، وی افزود: باتوجه به نیاز ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راهاندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال کننده را از طریق پیامک به این سامانه ارسال کنند.
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامک های تبلیغاتی که از سوی دارندگان کسب و کارهای جدید ارسال میشود، اظهار داشت: موضوع کسب و کارهای جدید و شیوه تبلیغات پیامکی آنها در حال حاضر در
رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانهای برای این بخش طراحی شود که مشتریان کسب و کارها برای دریافت کردن یا نکردن پیامک تبلیغاتی از این کسب و کارها حق انتخاب داشته باشند.
جوشقانی تاکید کرد: براساس نتایج بررسی درصورت نیاز مقررات در این حوزه نیز تدوین و برای تصویب به
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال میشود.