ایتنا – برندها به قابلیتهای ویژه اینستاگرام در حوزه بازاریابی پی بردهاند.
امروزه اینستاگرام به یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی برای فعالیت برندها آنها تبدیل شده است.
این در حالی است که از جمله شاخصهای اصلی محبوبیت یک برند در میان کاربران اینستاگرام، میتوان به داشتن تعداد زیادی فالوور یا هوادار در این شبکه اجتماعی اشاره کرد.
به همین دلیل معمولاً تعداد هواداران پیجهای سرشناس، مورد توجه و نگاه دیگران است.
کارشناسان برای محبوبیت روزافزون اینستاگرام دلایل مختلفی لیست میکنند که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد: بهروزرسانی مداوم و افزوده شدن قابلیتهای جذاب مانند استوری و غیره به آن، عکس محور بودن این شبکه، امکان اطلاعرسانی فوری و....
در این نوشتار قصد داریم پرطرفدارترین برندهای اینستاگرامی جهان در سال گذشته میلادی را بررسی کنیم.
به گزارش ایتنا به نقل از وبسایت The Balance، نشنال جئوگرافیک (National Geographic) در صدر این لیست قرار دارد، چرا که 85 میلیون نفر عضو صفحه natgeo هستند.
با توجه به این که تعداد کاربران اینستاگرام به 800 میلیون نفر رسیده است، یعنی به طور میانگین از هر 9 نفر یکی از آنها natgeo را دنبال میکند.
نایک (Nike) برترین برند پوشاک ورزشی نیز 75 میلیون و 700 هزار نفر فالوور دارد.
فالوورهای باشگاه رئال مادرید نزدیک به 55 میلیون نفر است و این رقم برای بارسلونا اندکی بیش از 54 میلیون نفر میباشد.
جالب است که بدانید صفحه اینستاگرامی ناسا 30.1 میلیون نفر را جذب خود کرده است.
شرکت فرانسوی شنل (CHANEL) که یک شرکت فعال در زمینه کالاهای لوکس و مدلهای لباس زنانه است، نزدیک به 26 میلیون هوادار در اینستاگرام دارد.
از شرکت های ایرانی در این لیست نیست