مدیر عامل سونی: فقط کاری میکنم که بتوان به آن افتخار کرد
ایتنا - مدیرعامل شرکت سونی میگوید که این روزها یک وظیفه اصلی به گردن خود میبیند و آن هم انجام کارهایی است که بتوان به آنها افتخار کرد.
یک دهه قبل سونی بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی در جهان بود و به گفته مدیر عامل آن، راز اینکه سونی بار دیگر به قله افتخار برگردد «شخصیسازی» محصولات است و به جای آنکه مانند بسیاری از شرکتهای فناوری بزرگ، حجم گستردهای از دادههای شخصی کاربران را جمعآوری کند، پاسخ عاطفی کاربران در مقابل محصولات خود را ببیند.
به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، «کاز هیرای» که پنج و نیم سال قبل به عنوان مدیر عامل سونی برگزیده شد در این خصوص گفت: «نزدیکتر کردن محصولات به کاربران تنها راه پیش روی ما محسوب میشود.»
زمانی که او سکان سونی را در اختیار گرفت فقط یک وظیفه اصلی برعهده داشت و آن هم چرخش حرکت سونی و باز گرداندن آن به موقعیت قبلی بود.
او سرانجام موفق شد و سال 2017 میلادی بیشترین درآمد عملیاتی تاریخ فعالیتهای این شرکت به ارزش 4.2 میلیارد پوند رقم خورد.
هیرای از جمله افرادی محسوب میشود که اعتقاد راسخ به مفهوم «کاندو» در فرهنگ ژاپنی دارد.
سونی هر محصولی که تولید میکند را «آخرین یک اینچ» مینامد و آقای هیرای بر اساس این مفهوم سعی کرده است ارتباط عاطفی بین تمامی تولیدات سونی و کاربران برقرار کند. این همان عاملی است که وفاداری بین مردم و محصولات سونی را به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت سونی میگوید که این روزها یک وظیفه اصلی به گردن خود میبیند و آن هم انجام کارهایی است که بتوان به آنها افتخار کرد.