سرویس جدید گوگل برای مشتریان ابر: هزینههایتان را پیشبینی میکنیم
ایتنا – گوگل سرویس جالبی برای مدیریت هزینههای استفاده از خدمات ابری ارائه کرده است.
شرکت گوگل به تازگی یک API یا رابط برنامهنویسی ویژه برای مدیریت هزینههای موجود در اکوسیستم فضای ابری طراحی کرده که میتواند عصای دست مشتریان ابری این شرکت باشد و خدمات ویژهای به آنها ارائه دهد.
گفتنی است API یا رابط نرمافزاری، نوعی ابزار توسعه است که با هدف ارائه خدمتی خاص، طراحی و عرضه میشود.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت CIO Dive رابط برنامهنویسی مزبور Cloud Billing Catalog نام دارد و میتواند هزینههای استفاده از خدمات ابری را پیشبینی نموده و اساساً ابزاری اقتصادی محسوب میگردد.
اصولاً «قیمت مقرون به صرفه» یکی از حوزههای اصلی رقابت شرکتهای ارائه دهنده خدمات ابری است که طی آن میکوشند با قیمتگذاریهای معقول و یا کمک به درک هزینههای ابری، مشتریان بیشتری را به سمت سرویسهای خود جذب نمایند.
شایان ذکر است پیش از این مایکروسافت نیز دست به چنین روشی زده بود و از صدور قبض طبق پرداخت بر اساس دقیقه یا pay-per-minute رونمایی کرده بود تا مشتریان خود را در جریان هزینههایشان قرار دهد.
همچنین شرکت آمازون نیز از ماه سپتامبر، شیوه پرداخت بر اساس ثانیه (pay-per-second) را به مشتریان سرویس ابری خود AWS ارائه نمود.
در این شیوه مشتریان بابت اطلاعات ذخیره شدهای که استفاده نمیشود، پولی پرداخت نمیکنند.
با این حال، کارشناسان معتقدند عملکرد خوب بازار API ابر، به نحوه هماهنگی شرکتهای مختلف ارائهدهنده ابر با یکدیگر بستگی دارد.
این امر از آنجا ناشی میشود که امروزه بیش از 80 درصد سازمانها از چند ابر مختلف برای پیشبرد فعالیتهای خود استفاده میکنند و به همین دلیل، یکپارچگی اپلیکیشنها در ابر با استفاده از APIها بسیار مهم و ضروری است.