ایتنا - یک انجمن صنعتی می گوید که محرمانگی داده ها یک اصل به سرعت در حال جدیتر شدن است، و سازمانها در نقاط مختلف جهان آن را یک ضرورت اساسی برای خود قلمداد می کنند.
یک انجمن صنعتی میگوید که محرمانگی دادهها، اصلی است که به سرعت در حال جدیتر شدن بوده و سازمانها در نقاط مختلف جهان آن را ضرورتی اساسی برای خود قلمداد میکنند.
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز "عمر تنه" نایب رئیس و مدیر ارشد دانش انجمن بینالمللی متخصصان حریم خصوصی (IAPP) میگوید که این «لحظهای ویژه» در تاریخ مبحث حریم خصوصی و حفاظت از دادههاست.
تنه در کنفرانس تشدید حفاظت از دادههای IAPP در لندن به Computer Weekly گفت: «با توجه به نزدیک شدن موعد سررسید برای تطابق با "مقررات حفاظت از دادههای عمومی" در اتحادیه اروپا، قدری هیجان و تلاطم بروز کرده که البته در این میان، معضل فیسبوک-کمبریج آنالیتکا بدان دامن زده است.»
وی، در اظهارات خود درباره نزدیک شدن به پایان فرصت تطابق با GDPR در تاریخ 25 مه 2018 گفت که این یک تاریخ خاص مانند آنچه درباره 1 ژانویه 2000 در بحران Y2K رخ داد، نیست که پس از آن فراموش شد.
وی گفت که «این سررسید تنها بخشی از یک فرایند پیوسته است. خیلی از کسبوکارها هنوز با آن تطابق ندارند، اما به مرور و با تلاش، خود را با آن همخوان میکنند.»
در چند سال اخیر، تعداد اعضای IAPP رشد چشمگیری داشته و به حدود 40 هزار نفر در سطح جهان رسیده است؛ از این تعداد، تنها 10500 نفر از اروپا هستند که 3000 نفرشان را بریتانیاییها تشکیل میدهند، لیکن تنه دلیل آن را به GDPR منتسب نکرد.
وی گفت «این رشد سریع حتی پیش از آنکه سازمانها به استقبال GDPR بروند آغاز شد. رسیدن به 10 هزار عضو حدود 10 سال زمان برد، اما این روند از حدود پنج سال پیش، رشدی فزاینده یافته و در آن زمان، حدود 30 هزار عضو داشتیم.»
تنه بر این باور است که این رخداد عمدتاً نشأت گرفته از اذعان کسبوکارها به این واقعیت است که دادهها، دارایی بسیار ارزشمند و همچنین منبع ریسکی بالقوه هستند.
به گفته وی، برخلاف صنعت امنیت اطلاعات، صنعت حراست از محرمانگی دادهها سوگیری جنسیتی ندارد: «اعضای ما تقریباً 50/50 هستند و حضور مردان و زنان در تمام سطوح پایین تا بالا تقریباً برابر است؛ دستمزد مردان و زنان در مشاغل یکسان، برابر است.»
به گفته تنه، صنعت حریم خصوصی، حدود 20 سال پیش کار خود را آغاز کرد، زمانی که شرکتها شروع به استخدام مسئولان حریم خصوصی و لحاظ نمودن محرمانگی -به عنوان یک اصل اساسی کسبوکار و بالاتر از یک الزام قانونی- نمودند.
اولین شرکتهایی که در این زمینه دست بکار شدند، شرکتهای داده محوری نظیر DoubleClick، IBM، Axiom و مایکروسافت بودند.
در نتیجه، به گفته تنه، صنعت حریم خصوصی در آمریکا به بلوغ بیشتری رسیده است، لیکن در اروپا به تدریج پراهمیتتر شده که عمدتاً ناشی از GDPR بوده است.
وی گفت: «حفاظت از دادهها، به طرز فزایندهای به اصل اساسی کسبوکار تبدیل خواهد شد و شاهد افزایش تأکید بر مدیریت دادهها، حاکمیت بر دادهها و ریسک دادهها در کسبوکار هستیم.»