ایتنا – هوش مصنوعی در حال انجام کارهایی است که شاید قبلاً حتی به ذهن ما هم خطور نمیکرد.
امروزه همه جا سخن از هوش مصنوعی و فواید بسیار آن است.
کاربردهای این فناوری چنان گسترده و فراگیر شده است که در هر کسبوکار و خانه و ادارهای میتوان ردی از آن یافت.
ولی آیا میتوان روزی را تصور کرد که در آن یک ربات بتواند به جای کاربر، تماس تلفنی برقرار کند و برای او یک میز رزرو کند؟
پاسخ بله است، و این همان چیزی است که گوگل در جریان کنفرانس سالانه خود انجام داد و حاضران را متحیر و شگفتزده کرد.
در این کنفرانس یک ربات مجهز به هوش مصنوعی توانست با مسئول پذیرش یک رستوران تماس بگیرد، با او حرف بزند، به سوالات او پاسخ بدهد و یک میز رستوران را رزرو کند.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از وبسایت CBSMiami، این ربات خارقالعاده که دوپلکس(Duplex) نام دارد همه این کارها را با موفقت انجام داد.
جالب اینجاست که تلفنچی رستوران، تا آخر کار هم متوجه نشد که با یک ربات صحبت میکند نه یک انسان واقعی، زیرا اولاً صدای ربات سخنگو بسیار شبیه انسان است و ثانیاً این ربات کارکشته به خوبی میداند کجا باید مکث کند، چطور سوال بپرسد و کجا از صداهایی همچون اووم و مانند آن استفاده نماید!
در واقع تشخیص این که طرف مقابل، یک ربات است نه انسان، تقریباً غیرممکن مینماید.
ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در جریان کنفرانس Google IO 2018 دمویی از این ربات پخش کرد و گفت ما سالهاست که بر این تکنولوژی کار کردهایم.
وی گفت موضوع شگفتانگیز این است که دستیار صوتی در واقع میتواند ریزهکاریهای مکالمه را درک کند.
قرار است گوگل در تابستان امسال فناوری دوپلکس را در Google Assistant به کار گیرد.