علي كبيري در گفتوگو با ايرنا افزود: اين مراكز بازار هدف خود را كاربران خانگي تصور ميكنند، در صورتي كه كاربران خانگي نيازي به اينترنت پر سرعت ندارند. وي اظهار داشت: اگر كاربر احساس نياز داشته باشد، با هر قيمتي كالاي مورد نياز خود را خريداري ميكند، بنابراين گران بودن دليل عدم استفاده از اينترنت پرسرعت نيست بلكه كاربران خانگي احساس نياز به اين كالا ندارند. وي بااشاره به اينكه بحث اينترنت پرسرعت اشتباه جا افتاده است، بيان داشت: در ساير نقاط دنيا اينگونه نيست كه كاربران "دايل آپ" را به سمت اينترنت پر سرعت سوق دهند. مدير پرداخت الكترونيك بانك سامان شعبه تهران تصريح كرد: مصرفكننده اينترنت به روش "دايل آپ" نوع مصرفش اينگونه است و نيازي به اينترنت پر سرعت ندارد. كبيري با بيان اينكه يكي از شركتهاي ،PAPدر شهر اصفهان اينترنت پرسرعت را زير ۱۵هزار تومان عرضه كرده است، گفت: اما با اين حال اين سرويس مشتري چنداني در اين شهر ندارد، بنابراين قيمت، دليل استفاده و عدم استفاده از اينترنت نيست. وي در مورد عدم كيفيت سرويسهاي اينترنت پر سرعت كه توسط شركتهاي PAP ارايه ميشود، افزود: اين مشكل مربوط به بسترهاي مخابراتي است كه فراهم نيست. وي تصريح كرد: با وجود اينكه مسوولان اعلام ميكنند كه بسترهاي مخابراتي مهيا است، اما شركتي كه وارد اين كار ميشود، متوجه عدم وجود زيرساختهاي مخابراتي ميشود و يا اينكه با عدم همكاريهاي لازم در اين خصوص مواجه مي شود. وي در مورد توسعه استفاده از اينترنت پرسرعت گفت: "بحث ساختاري"، "فرهنگسازي " و "نياز" به اين فناوري از الزامات ترويج استفادهاز اينترنت پر سرعت است. مدير پرداخت الكترونيك بانك سامان شعبه تهران با اشاره به اينكه اينترنت پر سرعت براي بانكها و شركتهاي بزرگ تجاريي كارايي دارد، بيان داشت: فلسفه وجودي شركتهاي PAPاين است كه بستر براي e-marketingو e-commerceفراهم شود. وي اظهار داشت: اينترنت پرسرعت تنها يكي از محصولاتي است كه شركتهاي PAPموظف به ارايه آن هستند، مشكل ما در كشوراين است كه توليدكننده محتوا نداريم، و بنابراين اينترنت پر سرعت براي چك كردن ايميل و چت كردن نيازي نيست. كبيري تصريح كرد: شركتهاي ،PAPموظف به ارايه سرويسهاي بسياري نظير ،VOIP ،VODكنفرانسهاي ويديويي و كنترل و نظارت آن لاين هستند و نيروي انتظامي و بانكهاي ميتوانند از بستر PAPبهترين استفاده راداشته باشند. وي خاطرنشان كرد: حدود ۸۰درصد شركتهاي ،PAPسرمايهگذاري هاي بسياري را انجام دادهاند كه بدون استفاده باقي مانده است، در اين ميان شركتهاي PAPنيز جنگ قدرت را راه انداختهاند. اين كارشناس با بيان اينكه ضريب نفوذ اينترنت تا پايان برنامه چهارم توسعه بايد به ۳۰درصد برسد، افزود: يعني در واقع ۲۴ميليون كاربر اينترنتي بايد داشته باشيم و در صورت تحقق اين موضوع، بايد سرويسهاي مختلفي براي اين تعداد كاربر ايجاد شود. وي در پايان گفت: ما بايد با تعريف كردن نيازها،رفتار كاربر را تغيير دهيم در صورتي كه با بالا و پايين آوردن قيمتها قصد تغيير رفتار كاربر را داريم.