۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۵ ساعت ۰۷:۲۸

بازار هدف شركت‌هاي ‪ PAP‬اشتباه است

علي كبيري در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اين مراكز بازار هدف خود را كاربران خانگي تصور مي‌كنند، در صورتي كه كاربران خانگي نيازي به اينترنت پر سرعت ندارند. وي اظهار داشت: اگر كاربر احساس نياز داشته باشد، با هر قيمتي كالاي مورد نياز خود را خريداري مي‌كند، بنابراين گران بودن دليل عدم استفاده از اينترنت پرسرعت نيست بلكه كاربران خانگي احساس نياز به اين كالا ندارند. وي بااشاره به اينكه بحث اينترنت پرسرعت اشتباه جا افتاده است، بيان داشت: در ساير نقاط دنيا اينگونه نيست كه كاربران "دايل آپ" را به سمت اينترنت پر سرعت سوق دهند. مدير پرداخت الكترونيك بانك سامان شعبه تهران تصريح كرد: مصرف‌كننده اينترنت به روش "دايل آپ" نوع مصرفش اينگونه است و نيازي به اينترنت پر سرعت ندارد. كبيري با بيان اينكه يكي از شركت‌هاي ‪ ،PAP‬در شهر اصفهان اينترنت پرسرعت را زير ‪ ۱۵‬هزار تومان عرضه كرده است، گفت: اما با اين حال اين سرويس مشتري چنداني در اين شهر ندارد، بنابراين قيمت، دليل استفاده و عدم استفاده از اينترنت نيست. وي در مورد عدم كيفيت سرويس‌هاي اينترنت پر سرعت كه توسط شركت‌هاي ‪PAP‬ ارايه مي‌شود، افزود: اين مشكل مربوط به بسترهاي مخابراتي است كه فراهم نيست. وي تصريح كرد: با وجود اينكه مسوولان اعلام مي‌كنند كه بسترهاي مخابراتي مهيا است، اما شركتي كه وارد اين كار مي‌شود، متوجه عدم وجود زيرساخت‌هاي مخابراتي مي‌شود و يا اينكه با عدم همكاري‌هاي لازم در اين خصوص مواجه مي شود. وي در مورد توسعه استفاده از اينترنت پرسرعت گفت: "بحث ساختاري"، "فرهنگ‌سازي " و "نياز" به اين فناوري از الزامات ترويج استفاده‌از اينترنت پر سرعت است. مدير پرداخت الكترونيك بانك سامان شعبه تهران با اشاره به اينكه اينترنت پر سرعت براي بانك‌ها و شركت‌هاي بزرگ تجاريي كارايي دارد، بيان داشت: فلسفه وجودي شركت‌هاي ‪ PAP‬اين است كه بستر براي ‪ e-marketing‬و ‪ e-commerce‬فراهم شود. وي اظهار داشت: اينترنت پرسرعت تنها يكي از محصولاتي است كه شركت‌هاي ‪ PAP‬موظف به ارايه آن هستند، مشكل ما در كشوراين است كه توليدكننده محتوا نداريم، و بنابراين اينترنت پر سرعت براي چك كردن ايميل و چت كردن نيازي نيست. كبيري تصريح كرد: شركت‌هاي ‪ ،PAP‬موظف به ارايه سرويس‌هاي بسياري نظير ‪ ،VOIP ،VOD‬كنفرانس‌هاي ويديويي و كنترل و نظارت آن لاين هستند و نيروي انتظامي و بانك‌هاي مي‌توانند از بستر ‪ PAP‬بهترين استفاده راداشته باشند. وي خاطرنشان كرد: حدود ‪ ۸۰‬درصد شركت‌هاي ‪ ،PAP‬سرمايه‌گذاري هاي بسياري را انجام داده‌اند كه بدون استفاده باقي مانده است، در اين ميان شركت‌هاي ‪ PAP‬نيز جنگ قدرت را راه انداخته‌اند. اين كارشناس با بيان اينكه ضريب نفوذ اينترنت تا پايان برنامه چهارم توسعه بايد به ‪ ۳۰‬درصد برسد، افزود: يعني در واقع ‪ ۲۴‬ميليون كاربر اينترنتي بايد داشته باشيم و در صورت تحقق اين موضوع، بايد سرويس‌هاي مختلفي براي اين تعداد كاربر ايجاد شود. وي در پايان گفت: ما بايد با تعريف كردن نيازها،رفتار كاربر را تغيير دهيم در صورتي كه با بالا و پايين آوردن قيمت‌ها قصد تغيير رفتار كاربر را داريم.
کد مطلب: 5285
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام