اینستاگرام با هدف رقابت با یوتیوب طول ویدئوهایش را اضافه میکند
ایتنا - فیسبوک اخیرا در تلاشی دیگر برای وسوسه کردن ویدئوسازان از یوتیوب به سمت خود، راههایی برای پول در آوردن از اپ فیسبوک به آنها پیشنهاد داده بود.
شبکه اجتماعی اینستاگرام، متعلق به فیسبوک، یک اپ موبایل را ارائه نموده است که مخصوص ویدئوهای تولید شده توسط کاربران با مدت حداکثر یک ساعت است؛ این اقدام نشانهای از تشدید رقابت برای جلب کاربران در میان سرویسهای استریمینگ تحت پشتیبانی تبلیغاتی همچون یوتیوب است.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، این سرویس، که آن را IGTV نامگذاری کرده است، قصد دارد ویدئوهایی از مشاهیر نوظهور اینترنتی، هنرمندان و دیگر موجودات مشهور به نمایش بگذارد، که برخی از آنها دهها میلیون دنبال کننده در شبکههای اجتماعی دارند.
کوین سیستروم مدیر عامل اینستاگرام در مراسم رونمایی از این قابلیت در سان فرانسیسکو گفت که «نوجوانان اکنون 40 درصد کمتر از پنج سال پیش تلوزیون تماشا میکنند. اکنون نوبت پیشروی و تکامل یافتن ویدئو است.»
گفتنی است که سهام فیسبوک در روز چهارشنبه برای نخستین بار از مرز 200 دلار فراتر رفته و با 2.3 درصد افزایش به 202.06 دلار رسید.
سیستروم گفت که شمار کاربران فعال اینستاگرام(که در سال 2010 به عنوان یک اپ اشتراکگذاری تصویر تاسیس شد) از مرز 1 میلیارد گذشته است.
جلب ستارهها برای پست ویدئوها بخشی از استراتژیهای آنها است. اینستاگرام اعلام کرد که با شخصیتهایی همچون لیلی پانز، که 25 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، برای IGTV قرارداد بسته است.
پانز گفت که قصد جانبداری از هیچ یک از این شرکتهای عظیم سیلیکون ولی را ندارد. وی به خبرنگاران گفت: «من همچنان قصد دارم که هم بر روی یوتیوب و هم اینستاگرام پست بگذارم.»
فیسبوک اخیرا در تلاشی دیگر برای وسوسه کردن ویدئوسازان از یوتیوب به سمت خود، راههایی برای پول در آوردن از اپ فیسبوک به آنها پیشنهاد داده بود.
یوتیوب اعلام کرد که قصد دارد این هفته گزینههای تجاریسازیش را بهروزرسانی کند.
سیستروم گفت که اینستاگرام طرحی فوری برای اشتراکگذاری عواید مالی با تهیه کنندگان ویدئوها ندارد ولی در آینده ممکن است چنین طرحی اجرائی شود.
وی گفت که IGTV به عنوان بخشی از اپ اینستاگرام و به عنوان یک اپ جداگانه در دسترس خواهد بود.
اینستاگرام، که فیسبوک آن را در سال 2012 به قیمت 1 میلیارد دلار خرید، با افزودن قابلیتهایی همچون پیغامدهی و ویدئوهای کوتاه رشد کرده است.
در سال 2016، اینستاگرام امکان انتشار اسلایدشوهای پست که ظرف 24 ساعت محو میشوند را افزود، که نسخهای از قابلیت محبوب “stories” اسنپچت است.