موفقیت تجارت الکترونیک در اینستاگرام به کمک استوریها
ایتنا- تجارت الکترونیک به طور مداوم در اینستاگرام در حال رشد و نمو است. به روزرسانی جدید اینستاگرام برای استوریها و اپلیکیشن مستقل “IG Shopping” میتوانند به تحول در مسیر تجارت اکترونیک کمک کنند.
پلتفرم شبکههای اجتماعی در کنار پولسازان بزرگ دیجیتالی مانند آمازون، شاپیفای، ایبی و علیبابا به یکی از موثرترین ابزارها برای فروش و تجارت الکترونیک تبدیل شدهاند. برندهای مختلف میتوانند با کمک گرفتن از این پلتفرمها فروش خود را به شکل فوقالعادهای افزایش دهند.
یکی از پلتفرمهای شبکه اجتماعی، اینستاگرام است که با ورود خود به عرصه تجارت الکترونیک، مسیر کسب و کارهای مختلفی را متحول کرد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مارکتینگ لند، افزایش بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار به خاطر اعتماد مشتریان به این افراد و جایگاه اجتماعی آنها در حال افزایش است. یافتهها نشان میدهد نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات سنتی، 11 برابر است و این عدد در سال 2018 نسبت به 2017 بیش از دو برابر شده است.
موثرترین و مهمترین پلتفرم اجتماعی برای بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار، اینستاگرام است که در حال حاضر در حدود 93 درصد از کمپینها مورد استفاده قرار میگیرد و استوریهای اینستاگرام، معمولترین شکل پستگذاری است که در فصل گذشته حدود 60 درصد افزایش یافته است.
میزان استفاده از اینستاگرام دوبرابر میزان استفاده از دومین پلتفرم اجتماعی برتر یعنی فیسبوک است.
در سال گذشته، حجم کمپینهای بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار در فیسبوک و توییتر، به ترتیب 20 و 10 درصد افت کرده است، نکته دیگر این است که اینستاگرام با رشد و توسعه خود، زمینه رشد و توسعه تبلیغکنندگان را هم فراهم کرده است.
این شبکه اجتماعی از 1 میلیارد کاربر فعال در ماه هم عبور کرد.
در حال حاضر میزان استفاده از استوریهای اینستاگرام در حال افزایش است. البته این قابلیت اینستاگرام در اسنپچت هم وجود دارد، ولی هم اکنون میزان کاربران روزانه اینستاگرام بیش از دو برابر سرویس اسنپچت افزایش یافته است.
گفتنی است یکی از مهمترین قابلیتهای استوریها، امکان استفاده از لینکها به صورت مستقیم در آنهاست که مشتری را به سمت صفحه فروشگاه و خرید راهنمایی میکند.