درخواست ویدئوسازها از یوتیوب برای تغییر ابزار مشترک شدن
ایتنا - یوتیوب سال گذشته با واکنش منفی تولیدکنندگان محتوایش مواجه شد که درآمدشان از این سرویس به خاطر تغییر سیاستهای یوتیوب کاهش یافته بود.
ویدئوسازانی که میلیونها مشترک در یوتیوب دارند، در یک شوی تجاری از این واقعیت که این سرویس تنها به بخشی از دنبال کنندگانشان درباره پستهای جدیدشان اعلان میدهد، و این امر باعث کاهش بینندگان و درآمدشان می شود، اعلام ناخرسندی کردند.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، خلاء بین تعداد بینندگان و مشترکان، که به طور مشابه برای دنبال کنندگان در توئیتر یا لایک پیجها در فیسبوک رخ میدهد، به عنوان جدیدترین دلیل گردهمایی برای تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب در VidCon، به عنوان همایش سالانه صنعت ویدئوی آنلاین، مطرح گردیده است.
گفتنی است یوتیوب، که بخشی از گوگل است، سال گذشته با واکنش منفی تولیدکنندگان محتوایش مواجه شد که درآمدشان از این سرویس به خاطر تغییر سیاستهای یوتیوب کاهش یافته بود.
ولی عدم وجود آلرتها(اعلانها) برای مشترکان کانالها بر بسیاری محتواسازان دیگر نیز تاثیرگذار است.
کینگ راسل، که از طریق Kingsley حدود 3 میلیون مشترک در یوتیوب دارد، در جریان یک بحث روی صحنه در VidCon گفت: «این غیرقابل قبول است. این کاری نچسب و گستاخانه است و باید تغییر یابد.»
به گفته او، نرخ دیده شدن ویدئوهای وی از یک میلیون در چند سال گذشته به حدود 100 هزار رسیده است.
این افت بازدیدها باعث تقویت تلاش فیسبوک، snap و آمازون برای جذب ویدئوسازها شده است چرا که این شرکتها شروع به تقسیم درآمدها با آنها گرفتهاند، کاری که یوتیوب مدتهاست انجام میدهد.
مسئولان اجرائی یوتیوب در طی جلسهای که در VidCon میزبانی میکردند به انتقادات عمده پاسخ دادند.
آنها گفتند که بینندگان ویدئوها با سیلی از آلرتها مواجه میشوند، و اینکه کاربرانی که در کانالها عضو میشوند عضو دهها کانال دیگر نیز هستند و به ندرت از عضویت کانالی خارج میشوند.
نرمافزار بر مبنای الگوهای بازدید تصمیم میگیرد که کدام کاربران باید پیغامهایی را که حکایت از ارائه محتوایی جدید دارند دریافت کنند.
تاد بیوپر، مدیر تولید گروه یوتیوب، به مخاطبان گفت: «ولی ما میتوانیم بهتر از اینها عمل کنیم.»
بینندگان میتوانند بر روی یک آیکون توپ بر روی پروفایل محتواسازان کلیک کنند، ولی یوتیوب اعلام نکرده است که به طور متوسط چه درصدی از مشترکان کانالها این مرحله مضاعف را طی میکنند.