ایتنا – هر چند اسنپچت و توییتر در حال از دست دادن کاربران خود هستند ولی پینترست روزهای پررونقی را سپری میکند.
آمارهای مختلف حاکی از آن است که این روزها شبکههای اجتماعی با بحران ریزش کاربر مواجه شدهاند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وبسایت دیجیتال ترندز، اسنپچت روزانه 3 میلیون کاربر خود را از دست میدهد، توییتر در ماه یک میلیون کاربر آمریکایی خود را از دست داده و نرخ رشد فیسبوک نیز رشد ضعیفی را طی میکند.
جالب اینجاست که پینترست از این آمارهای منفی به کلی دور است و روزهای پررونقی را سپری مینماید.
چندی پیش ایوان شارپ (Evan Sharp) مدیر عامل 36 ساله پینترست اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه اجتماعی وی به 250 میلیون نفر رسیده است که یک رکورد محسوب میشود.
پینترست بر اساس اشتراکگذاری ایدهها و نظرات طراحی شده و سبک متفاوتی نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی دارد.
گردانندگان این شبکه اجتماعی با هدف افزایش رشد آن، مرتباً افزونههای جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه میکند که Pinterest Lens از آن جمله است.
با Pinterest Lens کاربران میتوانند به جستجوی بصری اقدام کنند.
به این صورت که مثلاً شما میتوانید دوربین خود را به سمت یک جفت کفش بگیرید و مدلهای مشابه آن را در پینترست مشاهده نمایید.
پینترست همچنین اخیراً بخش ثانویه خوراکدهی فالوورها را با نام secondary Following Feed معرفی نموده است.
طبق آمار در حال حاضر 175 میلیارد پیام پین شده در این شبکه در دسترس مردم دنیا قرار دارد.
ایوان شارپ مدیر عامل پینترست، در یک پست وبلاگی با اشاره به این که در حال حاضر اینترنت به طور فزایندهای القاءکننده احساسات منفی و سیاسی است، اظهار داشت: به نظر ما این مهم است که یک چهارم میلیارد انسان تصمیم گرفتهاند وقت خود را در پینترست بگذرانند؛ جایی که به آنها کمک میکند تا احساس مثبت و خوشبینانهای نسبت به آینده داشته باشند.
وی افزود: وقتی ما هشت سال پیش پینترست را تاسیس کردیم، به این موضوع ایمان داشتیم که مردم از آن برای به دست آوردن خلاقیت در زندگی روزمره خود استفاده میکنند ولی هرگز تصور نمیکردیم پینترست روزی به یکی از بزرگترین پلتفرمهایی اینترنتی در طول تاریخ تبدیل شود.