ایتنا- پژوهشها نشان میدهد که 80 درصد از چتها و گفتوگوهای پشتیبانی را میتوان از طریق رباتهایی که به خوبی طراحی و اجرا شده باشند، حل و فصل کرد.
خبرهای خوبی برای شرکتهایی که در حوزه ساختن رباتها و عوامل مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت میکنند، منتشر شده است.
منابع و شرکتهای مختلفی در این زمینه دست به پژوهش زدند و به این نتیجه رسیدند که رباتها میتوانند 80 درصد از چتها و تماسهایی که در زمینه پشتیبانی انجام میگیرد را انجام دهند و به نتیجه برسانند، ولی شرط این کار، آن است که ربات از طراحی خوبی برخوردار باشد.
به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، یکی از مشکلاتی که در پیشِ روی شرکتهای سازنده ربات وجود دارد این است که تعریفی که از طراحی خوب ارائه میگردد، بسته به مورد کسب و کار فرق میکند.
بسیاری از سازندگان ربات در صنایع مختلف سعی میکنند که قابلیت درک زبان طبیعی را در رباتها تعبیه کنند زیرا بسیاری از مواقع رباتها نمیتوانند خواسته کاربر را به خوبی درک کنند.
یکی از کارهای سازندگان ربات در این زمینه، استفاده از فناوری هوش مصنوعی بوده است.
موفقیت این رباتها به درک تفاوتها و نحوه طراحی رباتها بستگی دارد. پیشبینیها نشان میدهد که تا سال 2020، 25 درصد از تمامی روابط مربوط به پشتیبانی مشتریان از طریق عوامل مجازی یا رباتها انجام میشود.
یکی از پژوهشهای دیگر نشان میدهد که عوامل مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، موجب صرفهجویی هشت میلیارد دلاری در زمینه بانکداری و بهداشت و درمان خواهد شد.
یکی از راههای مناسب برای ارزیابی و سنجش موفقیت رباتها، بررسی شدت تعامل با مشتری، برآورده کردن خواسته وی به طور دقیق و توانایی گفتوگوی مناسب با زمان کافی با مشتری است.
به طور مثال در زمینه خدمات مشتریان، اکثر کاربران به دنبال پاسخهایی هستند که هر چه سریعتر آنها را به سمت راه حل هدایت کند و به دنبال زمان گفتوگوی کوتاه هستند، ولی ممکن است در زمینههای دیگر نیاز به گفت،گوی طولانی مدت باشد.
همه چیز به زمینه گفتوگوی بین ربات و کاربر بستگی دارد.