۳
۰
plusresetminus
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۶

تماس‌بان هزینه‌ای برای کاربران ندارد

ایتنا - سرویسی که در دسترس نبودن مشترکان را به اطلاع مخاطبان می‌رساند، برخلاف اخباری که اخیرا شایع شده، هیچ هزینه‌ای ندارد.
تماس‌بان هزینه‌ای برای کاربران ندارد


در حالی‌که سرویس‌ تماس‌بان همراه اول یکی از سرویس‌های رایگان این اپراتور است، اخیرا پیامی در شبکه‌های مجازی و کانال‌های پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود که از هزینه‌ ۵۰۰ تومانی این پیامک‌ها خبر می‌دهد و کاربران را مجاب می‌کند این سرویس را غیرفعال کنند.
در پیام‌های مشابهی که با این مضمون منتشر می‌شود آمده است:" شرکت مخابرات در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می‌دهد (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام خواهدشد)، مبلغ ۵۰۰ تومان به حساب شما منظور می‌کند و این سیستم را «تماس‌بان» نامیده است. جهت غیرفعال کردن این سیستم، عدد ۵ را به ۹۹۱۴ ارسال کنید".
 

به گزارش ایتنا از ایسنا، هرچند از همان ابتدای متن هم مشخص است که انتشار این اخبار محلی از اعراب ندارد زیرا سرویس‌ تماس‌بان برای مشترکان همراه اول است و شرکت مخابرات نقشی در این موضوع ندارد. البته این پیام قبلا هم در فضای مجازی منتشر شده بود و همان زمان هم همراه اول اعلام کرده بود که این سرویس فاقد هرگونه هزینه و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماس‌های از دست رفته سودی نمی‌برد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه‌ای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.

مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. در این اطلاعیه آمده است:" تماس‌بان سرویسی است که حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه، مشترک از کلیه تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهد شد. چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، تماس‌بان پس از اتصال مجدد فرد به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد".

همچنین اگرچه در پایان این پیام از کاربران خواسته شده این سرویس را غیرفعال کنند و این پیام را به گروه‌های دیگر هم بفرستند، اما باید در نظر داشت با توجه به رایگان بودن این سرویس، آگاهی از اینکه هنگام در دسترس نبودن‌تان چه افرادی با شما تماس گرفته‌اند، یک امتیاز محسوب می‌شود و غیرفعال کردن این سرویس این امکان را از کاربر سلب خواهد کرد.
کد مطلب: 54565
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنا رایتل سه هفته هست سایتش مشکل داره و حل نشده!!! لطفاً پیگیر باش
این اپراتور واقعا ضعیف هست و سومدیریت شدید داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا آقایان عطوفی و صدوقی و عسکری از مردم عذرخواهی نمی کنن؟؟؟ لطفاً پیگیر باشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
تمام فروشگاه های رایتل نه میتونن سیم بفروشن نه تعویض کن و نه خدمات دیگه رو ارائه بدن چون سایت دو هفته هست قطع شده!!!!!
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ