تحویل نامناسب گوشیهای 13 میلیونی که 1.5 میلیون زیر قیمت فروخته شد
ایتنا - افرادی که اولین گوشیهای مشمول قیمتگذاری نظارتی را حدود 1.5 میلیون تومان زیر قیمت بازار خریدهاند، میگویند در زمان تحویل کالا نحوه برخورد فروشندگان نامناسب است و گویا تمایل به فروش نداشتند.
به گزارش ایتنا از فارس، اخیرا ضوابطی برای فروش گوشی موبایل با هدف فراهم شدن نظارت بر قیمت فروش این کالا اجرا شد که براساس آن هر شرکت واردکننده موبایل موظف شد گوشیهای وارداتی را تحت نظارت و قیمتگذاری سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت به فروش برساند.
خرید گوشی با قیمت نظارتی
با این ضوابط یک فروشگاه اینترنتی فروش گوشیهای گارانتیدار یک شرکت واردکننده از برند گران اپل را با قیمتی کمتر از بازار (حدود 1.5 میلیون تومان ارزان تر) انجام داد.
این واردکننده فروش حضوری در پاساژ موبایل علاء الدین نیز دارد. در این فروش با هر کارت ملی یک عدد گوشی به متقاضی فروخته میشود.
همچنین پس از فروش گوشی های این برند، فروشگاهای دیگری نیز گوشیهایی از سایر برندها را موجود کردند و با قیمت کمتر نسبت به بازار میفروشند. تعداد فروشندگان گوشی با قیمت نظارتی فعلا کم و گوشیها محدود است؛ این فروشگاهها نیز به هر کارت ملی حداکثر یک عدد گوشی میفروشند اما محدودیت اضافهای برای کسانی که از دیگر شرکتها نیز گوشی خریدهاند نیست.
برای مثال قیمت این محصول از برند سامسونگ در بازار امروز به شرح زیر است که تفاوت قیمت فروش حدود 20 درصد است.
تحویل گوشی مشمول قیمت نظارتی
اما پس از مرحله خرید، گویا در مرحله تحویل کالا اوضاع کمی متفاوت شده است.
یک خریدار که اخیرا گوشی آیفون خود را از یک فروشگاه اینترنتی خریده و در پاساژ چارسو تحویل گرفته از نحوه تحویل کالا به مشتری گلایه کرد و به خبرنگار فارس، گفت: «در حالی که یک آیفون ایکس را با قیمت حدود 13 میلیون تومان خریداری کردهام به دلیل اینکه حدود 1.5 میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، نحوه برخورد فروشندگان و تحویل دهندگان کالا به گونهای تند و نامناسب بود که گویا مایل به فروش نیستند و با نارضایتی ناگزیر به توزیع شدهاند.»
طبق مقررات اعلامی فروش در فروشگاه اینترنتی به اطلاع خریداران رسیده بود که برای اطمینان از رسیدن کالا به دست مصرف کننده جعبه کالا پانچ و تحویل خریدار میشود. اما این خریدار از نحوه اجرای این شرط گلایه کرد و گفت: «در صورتی که کسی قصد هدیه دادن این کالا را داشته باشد اصلا ممکن نیست زیرا اگرچه قرار بود جعبه پانچ شود اما تحویلدهندگان با رفتار تند و عصبانیت جعبه گوشی را پاره کرده و تحویل میدهند و حتی هندزفزی و شارژر موبایل را نیز باز کرده و به سمت مشتری پرت میکنند در حالی که وقتی گوشی فعال و جعبه پانچ شده چه نیازی به باز کردن لوازم جانبی است؟ علاوه براین، محافظ نایلونی روی صفحه گوشی را کندند اما شاید برخی افراد دوست نداشته باشند محافظ نایلونی را تا زمان خریدن محافظ اصلی بردارند. همه این کارها علاوه بر اینکه نیاز نیست و زیاده روی است در زمان خرید نیز فقط به پانچ شدن جعبه و فعال شدن گوشی اشاره شده است.»
خانمی که برای تحویل کالای خریداری شده مراجعه کرده بود از اینکه تحویل دهندگان کالا مراجعهکنندگان را به بیرون واحد صنفی هدایت میکردند و تا پس از رسیدن نوبت، آنها را صدا کند ناراحت بود، این خریدار معتقد بود که رفتار درستی انجام نمیشود و شان خریدار رعایت نشده است.
یک خریدار دیگر که برای خرید و اطلاع از شرایط فروش به واحد صنفی فروشنده گوشی با قیمت نظارتی در پاساژ چارسو مراجعه کرده و دست خالی بازگشت به خبرنگار فارس، گفت: «از آقا پرسیدم چطور میتوانم خرید کنم، گفت که فروش نداریم و اطلاعات هم نداریم، انگار کلافه بود، برخوردشم خوب نبود. از مردم سوال کردم گفتند در علاء الدین میفروشند و اینجا فقط تحویل میدهند.»
همچنان که پاساژ علاء الدین را ترک میکنیم، رو به روی واحدی که گوشی 10 میلیون تومانی را با قیمت نظارتی میفروشد چند نفر فرم ثبت نام به دست دارند، آنها با نوشتن کد ملی و مشخصات برای خرید گوشی ارزان تر از بازار ثبت نام میکنند تا فروشنده برای تحویل کالا با آنها تماس بگیرد.
درباره شرایط تحویل دیگر فروشگاه اینترنتی نیز به دلیل اینکه تحویل حضوری نیست فعلا اطلاعی در دست نیست.