ایتنا - تقویت روابط با مشتریان، حفظ مزیت رقابتی و بهبود بهرهوری کارمندان، همگی از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی هستند.
راههای تقویت سودآوری در اقتصاد دیجیتالی توسط هوش مصنوعی
9 آذر 1397 ساعت 21:46
ایتنا - تقویت روابط با مشتریان، حفظ مزیت رقابتی و بهبود بهرهوری کارمندان، همگی از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی هستند.
شکی نیست که تحولات دیجیتالی در راه هستند و در این میان، به طوری که سایت MarTechSeries نشان میدهد، فناوریهای مبتنی بر یادگیری ماشین همچون هوش مصنوعی در زمره محبوبترین فناوریها قرار دارند.
کسب و کارها نیز درصدد استفاده از بهترین راهکارها برای برعهده گرفتن نقش رهبری در بازار هستند.
تقویت روابط مشتریان
به گزارش ایتنا از رایورز، غولهای خردهفروشی در آمریکا همچون آمازون، با استفاده درست از هوش مصنوعی و با توصیه کالاها، راههایی را برای پیشبینی نیاز مشتریان یافتهاند و امید دارند بتوانند روی خریدهای آتی مشتریان نیز سرمایهگذاری کنند.
کسب و کارهای سازمانبهسازمان همچنین میتوانند با پیادهسازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، رویکرد خود را در برابر خدمات مشتریان بهبود بخشند.
سازمانها معتقدند که هوش مصنوعی میتواند اثر مثبتی روی فروش آنها داشته باشد. یکی از تحقیقات اخیر، ۳۳ درصد از پاسخدهندگان به پیشبینی نیازهای مشتریان، ۳۲ درصد به سفارشهای خودکار، ۳۱ درصد به بهینهسازی قیمت و ۲۹ درصد نیز به شناسایی حوزههای مناسب برای رهبری بازار اشاره داشتند.
حفظ مزیت رقابتی
استفاده از هوش مصنوعی میتواند به سازمانها کمک کند تا از قافله رقابت عقب نیفتند و حتی پیشتاز این رقابتها باشند.
تقریباً تمامی پاسخدهندگان فوق (۹۷ درصد) اشاره داشتند که هوش مصنوعی میتواند برای آنها یک مزیت رقابتی فراهم نماید.
در واقع، ۳۹ درصد از آنها بیان کردند که هوش مصنوعی میتواند به آنها کمک کند تا در برابر رقبا، به یک مزیت دست پیدا کنند.
کد مطلب: 54861
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54861/راه-های-تقویت-سودآوری-اقتصاد-دیجیتالی-توسط-هوش-مصنوعی