راههای تقویت سودآوری در اقتصاد دیجیتالی توسط هوش مصنوعی
ایتنا - تقویت روابط با مشتریان، حفظ مزیت رقابتی و بهبود بهرهوری کارمندان، همگی از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی هستند.
شکی نیست که تحولات دیجیتالی در راه هستند و در این میان، به طوری که سایت MarTechSeries نشان میدهد، فناوریهای مبتنی بر یادگیری ماشین همچون هوش مصنوعی در زمره محبوبترین فناوریها قرار دارند.
کسب و کارها نیز درصدد استفاده از بهترین راهکارها برای برعهده گرفتن نقش رهبری در بازار هستند.
تقویت روابط مشتریان
به گزارش ایتنا از رایورز، غولهای خردهفروشی در آمریکا همچون آمازون، با استفاده درست از هوش مصنوعی و با توصیه کالاها، راههایی را برای پیشبینی نیاز مشتریان یافتهاند و امید دارند بتوانند روی خریدهای آتی مشتریان نیز سرمایهگذاری کنند.
کسب و کارهای سازمانبهسازمان همچنین میتوانند با پیادهسازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، رویکرد خود را در برابر خدمات مشتریان بهبود بخشند.
سازمانها معتقدند که هوش مصنوعی میتواند اثر مثبتی روی فروش آنها داشته باشد. یکی از تحقیقات اخیر، ۳۳ درصد از پاسخدهندگان به پیشبینی نیازهای مشتریان، ۳۲ درصد به سفارشهای خودکار، ۳۱ درصد به بهینهسازی قیمت و ۲۹ درصد نیز به شناسایی حوزههای مناسب برای رهبری بازار اشاره داشتند.
حفظ مزیت رقابتی
استفاده از هوش مصنوعی میتواند به سازمانها کمک کند تا از قافله رقابت عقب نیفتند و حتی پیشتاز این رقابتها باشند.
تقریباً تمامی پاسخدهندگان فوق (۹۷ درصد) اشاره داشتند که هوش مصنوعی میتواند برای آنها یک مزیت رقابتی فراهم نماید.
در واقع، ۳۹ درصد از آنها بیان کردند که هوش مصنوعی میتواند به آنها کمک کند تا در برابر رقبا، به یک مزیت دست پیدا کنند.
هوش مصنوعی میتواند زمان مورد نیاز برای پیدا کردن کالا مناسب را کاهش دهد و گروههای قیمتگذاری هم میتوانند درک بهتری از باورهای مشتریان داشته باشند.
بهبود بهرهوری کارکنان
هوش مصنوعی میتواند به شناسایی بهتر الگوهایی خاص در عادات خرید مشتریان بپردازد، درحالی که انسانها ممکن است از آنها غفلت نمایند یا خطا داشته باشند.
سی و نه درصد از پاسخدهندگان در تحقیق بالا، گفتند که هوش مصنوعی میتواند به آنها کمک کند تا کارآیی عملیاتی خود را بهبود بخشند.
از سوی دیگر، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که بخش فناوری اطلاعات سازمانها (۴۵ درصد) از سامانههای هوشمند استفاده کنند و پس از آن، واحدهای فروش (۳۵ درصد) و بازاریابی (۲۹ درصد) نیز در جایگاههای بعدی قرار دارند.