ایتنا- منابع خبری مختلف به تازگی گزارشهایی منتشر کردند که نشان میدهد میزان رشد فروش گوشیهای آیفون با افت همراه بوده است و به همین خاطر اپل قصد دارد که تاکتیکهای بازاریابی خود در این زمینه را تغییر دهد.
اگر نگاهی به آمار و ارقام فروش آیفون نگاهی بیندازید، به راحتی متوجه میشوید که به دلایل مختلف میزان فروش این گوشیها نسبت به گذشته با افت روبرو شده است.
یکی از علائم این موضوع، افزایش بیسابقه فروش آیفونهای قدیمی است و آیفونهای جدید چندان که اپل انتظار داشت، مورد استقبال قرار نگرفتند.
به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، تجزیه و تحلیلهای مختلف نشان میدهد که اپل تمام تمرکز خود را روی فروش آیفونهای جدید گذاشته است و از مدیریت بازار در مورد آنها غافل شده است و ظاهرا باید با اقدامات تخفیفی و تاکتیکهای مختلف بازاریابی در فصل تعطیلات 2018، این افت و کاهش خرید را جبران کند.
بر اساس گزارشهای موجود، اپل تلاش کرده است که تمرکز پرسنل بازاریابی خود را روی افزایش خرید گوشیهای آیفون و به خصوص مدلهای جدید آن معطوف کند.
این شرکت زمانی بیشترین تولید درآمد را در بین تمام شرکتهای جهان داشت و اکنون جای خود را به مایکروسافت داده است.
شرکت اپل در حال حاضر با تبلیغات شدیدی که در طول این چند سال بیسابقه بوده است، در تلاش است که فروش خود را مجددا به حالت حداکثری بازگرداند.
تبلیغات این شرکت بیشتر شامل بنرهای Apple.com و تأکید بر فروش آیفون XR فقط با قیمت 499 دلار است.
به نظر میرسد که چنین اقداماتی برای آیفون 7 پلاس هم انجام شود.
در سالهای اخیر اپل هیچ میلی به اعمال تخفیف عمومی روی محصولات خودش نداشت و در عوض از ترفندهایی مانند هدفون رایگان یا کارت هدیه برای خرید در تعطیلات استفاده میکرد.
در سال جاری این تاکتیک با مقدار زیادی کارت هدیه در جمعه سیاه و 10 درصد تخفیف برای کارکنان نظامی فعال و جانبازان آغاز شده است.
این تخفیف و کاهش قیمت برای آیفون، آیپد و مک انجام خواهد شد.