ایتنا- آمازون اعلام کرد که تاکنون 100 میلیون دستگاه هوشمند الکسا به فروش رسانده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که آمازون در برنامههای بعدی خلاقیتهای بسیار بیشتری به کار خواهد بست.
شرکت آمازون به تازگی اعلام کرد که تاکنون بیش از 100 میلیون دستگاه الکسا به فروش رسانده است.
معاون ارشد بخش دستگاهها و خدمات آمازون اعلام کرد: «این آمار و ارقام به تازگی در اختیار من قرار گرفته است و نشان میدهد که الکسا باید در جلب نظر و توجه مشتریان و هواداران بیشتر تلاش کند تا بتواند موفقتر عمل کند.»
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، آمازون در نهایت تصمیم گرفت که در مورد آمار فروش محصولات خود شفافیت بیشتری به خرج دهد. شرکت آمازون ادعا کرده است که در مورد فروش اکو دات در فصل تعطیلات بسیار خوشبین است و انتظار دارد که این محصول با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شود البته کماکان هیچ عدد و رقمی در این مورد منتشر نشده است.
اگر بخواهیم یک تحلیل کلی روی رقم 100 میلیون انجام دهیم، به خوبی متوجه خواهیم میشویم که آمازون در مورد الکسا به یک مسئله و مشکل جدی مواجه شده است.
از طرفی 100 میلیون دستگاه در مقایسه با تعداد گوشیهایی که سیری یا گوگل اسیستنت را نصب کردهاند، رقم زیادی نیست. بنابراین خلاقیت مورد استفاده در الکسا باید بیشتر از این باشد تا نظر مخاطبان را جلب کند.
امروز جنگ بین برندهای مختلف، جنگ خلاقیت است و هر شرکتی که بتواند از این گزینه استفاده کند، مسلما موفق خواهد بود.
گفتنی است که آمازون محصولات جدید و عالی هم تولید کرده است. بیش از 150 محصول همراه با الکسا در این شرکت تولید شده است. بیش از 28000 دستگاه مخصوص منازل هوشمند توسط تولیدکنندگان مختلف تولید شده است که با الکسا کار میکند.
الکسا در زمینههای مذکور از گوگل اسیستنت هم پیش گرفته است.
آمازون باید با راهکارهای نوآورانه، جذابیت الکسا را در چشم مخاطب بیشتر کند. استراتژی آمازون برای الکسا باید به شکلی باشد که اولویت را روی مسئله نوآوری بگذارد.