ایتنا - شرکتهای خدمات مالی همهروزه از هوش مصنوعی استفاده میکنند. آنها با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه مشتری را بهبود میبخشند و جعل و تقلب و همینطور ریسک را کاهش میدهند.
خدمات مالی نوین با بهرهگیری از هوش مصنوعی
سايت خبری ايتنا , 4 اسفند 1397 ساعت 14:31
ایتنا - شرکتهای خدمات مالی همهروزه از هوش مصنوعی استفاده میکنند. آنها با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه مشتری را بهبود میبخشند و جعل و تقلب و همینطور ریسک را کاهش میدهند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از CIO، مؤسسات خدمات مالی که خود را با مقررات جدید، افزایش سطح انتظارات مشتریان و همچنین پیدایش درهمگسلندگان از هر سو، روبرو میبینند، به استقبال از تحولات دیجیتالی رفتهاند تا بتوانند به رقابت خود همچنان ادامه دهند. یکی از روشهایی که این مؤسسات برای ایجاد تحول استفاده میکنند، بهکارگیری هوش مصنوعی است.
برخی از موارد استفاده معمول هوش مصنوعی در این صنعت عبارتند از: تحلیل ریسک، تشخیص جعل و تقلب، امنیت سایبری، بهینهسازی تجارت، ارزیابی ریسک اعتبار، بهینهسازی بازار، خدمات خودکار، و تبعیت از قوانین.
برای نمونه، مسترکارد (Mastercard) نامآشنا، یکی از شرکتهای پردازش پرداخت است که هر لحظه از شبانهروز، با استفاده از فناوری پیشرفته خود با تقلب مبارزه میکند و برای شناسایی و جلوگیری از معاملات جعلی، از الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده میکند.
با اینکه همه شرکتهایی از این دست، با چنین چالشهایی سروکار دارند، اما این امر برای مسترکارد اصلاً مسأله پیچیدهای نیست.
گفته میشود تعداد کارتهای اعتباری مسترکارد در بیش از ۲۱۰ کشور، به ۲ میلیارد عدد میرسد و در هر ساعت، با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین و بهکارگیری ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار قاعده و قانون برای امتحان کردن هر تراکنش، نزدیک به ۱۶۵ میلیون تراکنش را مورد پردازش قرار میدهد و همه این موارد در یک هزارم ثانیه انجام میشوند.
کد مطلب: 55628
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55628/خدمات-مالی-نوین-بهره-گیری-هوش-مصنوعی