ایتنا- تحلیلگران بر این باور هستند که در فصل چهارم سال 2018، شرکت اپل 51 درصد از بازار رو به رشد ساعتهای هوشمند را در اختیار خود داشته است.
در سال 2018، تقاضای مردم جهان در زمینه ساعتهای هوشمند به شکل جالب توجهی افزایش یافت و شرکت اپل با توجه به اقدامات گسترده در حوزه این محصول، حداکثر سهم بازار را در این زمینه به خود اختصاص داد و نسبت به رقبای خود، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب و جذب کرد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در این رقابت، شرکت سامسونگ، جایگاه دوم و شرکت فیتبیت، رتبه سوم را از آن خود کرد و هر سه شرکت در حال توسعه خط تولید و توزیع خود هستند.
خط تولید اپل واچ یا ساعت هوشمند شرکت اپل نسبت به سامسونگ و فیتبیت سابقه و رونق بیشتری دارد. در فصل چهارم سال 2018، 9.2 میلیون اپل واچ فروخته شد و این در حالی است که این عدد برای سامسونگ و فیتبیت، به ترتیب 2.4 میلیون و 2.3 میلیون بوده است.
شرکت “Garmin” هم با 1.1 میلیون واحد فروش، رتبه چهارم را در فصل چهارم 2018 از آن خود کرد.
لازم به ذکر است که تمام شرکتها نسبت به یک سال قبل، آمار بهتری در زمینه فروش ساعت هوشمند داشتند و این موضوع بیانگر افزایش تقاضا نسبت به ساعتهای هوشمند است.
میزان عرضه این وسایل هوشمند، در هر سال 56 درصد افزایش مییابد که شرکت اپل در این زمینه به تنهایی 18 درصد در فصل اخیر و 27 درصد نسبت به سال 2017 رشد داشته است.
در سال 2018، 45 میلیون ساعت هوشمند به فروش رسید که 22.5 میلیون آن به شرکت اپل بود. در سال 2017، سهم شرکت اپل از بازار ساعت هوشمند، 67.2 درصد بود که این مقدار در سال 2018، به 50.7 درصد رسید.
علت این افت، افزایش فروش شرکت سامسونگ و فیتبیت در این حوزه بود.
شرکت “Garmin” یکی از فعالان این حوزه از فناوری است که در فصل چهارم 2018، 6.1 درصد و در کل سال 2018، 7.1 درصد از سهم بازار را از آن خود کرد.