مایکروسافت در تصمیمی استراتژیک در حال کنار زدن اسکایپ، که متعلق به خود این شرکت است، به نفع تیمز است.
مایکروسافت در دومین سالگرد Teams اعلام کرد که بیش از 500000 سازمان از این ابزار استفاده میکنند، که همهشان برای دریافت خدمات آن پول میپردازند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، قابلیتهای جدید اضافه شده به تیمز شامل پسزمینههایی برای تماسهای کنفرانس ویدئویی، یک قابلیت وایبورد، و کپشنهای لایو است. چند قابلیت مرتبط با حریم خصوصی ارائه شدهاند، از جمله موانع اطلاعاتی برای محدودسازی ارتباطات میان افراد مشخص و جلوگیری از از دست رفتن دادهها در چتها برای غربالگری اطلاعات اطلاعات حساس.
اسلک، رقیب تیمز، نیز ابزار مدیریت کلید سازمانی(EKM) خود را برای افزودن یک لایه حفاظتی در اشتراکگذاری دادههای رمزنگاری شده معرفی کرد. مشتریان میتوانند «کلیدهای رمزنگاری خودشان را داشته باشند» که برایشان امکان شفافیت بیشتر برای دادههایشان را فراهم میآورد. به این ترتیب، در صورت وقوع حادثه امنیتی، ادمینها میتوانند به جای ایجاد وقفه در کل محصول «دسترسی را به شکلی بسیار هدفمندتر لغو کنند.»
مایکروسافت تیمز را اپلیکیشنی اعلام کرده که سریعترین رشد را در تاریخ این شرکت داشته است.
تیمز در اولین سالگردش به رقم 200 هزار سازمان رسید و در سپتامبر 2018 این آمار را به 329 هزار رساند. از سوی دیگر، 85000 سازمان برای خدمات اسلک پول میپردازند ولی مجموع مشتریانی که برای آن پول میپردازند یا از نسخه رایگان آن استفاده میکنند 585000 مورد بوده است.
بنا بر این بیانیه، حدود 91% از شرکتهای Fortune 100 از تیمز استفاده میکنند و از آن در 181 بازار به 44 زبان استفاده میشود. پیشبینی میشود که این رشد برای مایکروسافت همچنان ادامه داشته باشد.
پیشبینی شده که نرخ استفاده از تیمز تا سال 2020 از اسلک پیشی بگیرد و دو برابر آن شود. شرکتهایی مانند اسلک که عرضهکننده نرمافزارهای مدیریت همکاران هستند، با وجود اینکه کوچکتر و کم و بیش چالاکتر هستند، نهایتا به یک نقطه اشباع میرسند و دیگر قادر به جذب مشتریان جدید نخواهند بود.
اسلک یک میداندار قوی در بازار نرمافزارهای مدیریت همکاران است که سالها مایکروسافت را مغلوب کرده بود. ولی شرایط به نفع مایکروسافت در حال تغییر است. در حال حاضر این دو شرکت شانه به شانه هم در حال حرکت هستند و هر دوی آنها به قلمروی دیگر دستاندازی کردهاند.
از سویی دیگر، مایکروسافت در تصمیمی استراتژیک در حال کنار زدن اسکایپ، که متعلق به خود این شرکت است، به نفع تیمز است.