هواوی و گوگل بهصورت همزمان به مشکل کاربران نکسوس 6 رسیدگی خواهند کرد
ایتنا- بالاخره پس از گذشت دو سال کمپانیهای گوگل و هواوی برای جبران خسارتهای واردشده بر دارندگان نکسوس 6P به توافق رسیدند.
به گزارش ایتنا به نقل از وبسایت خبری تحلیلی theinquirer، گروهی از کاربران آسیبدیده نکسوس 6P در رابطه با مشکل bootloop این دستگاهها که بعد از نصب یک بهروزرسانی به وجود آمده بود و دستگاه را در چرخه بینهایت بوت شدن قرار داده بود، از تولیدکننده آن شکایت کردند.
علاوه بر این دارندگان این پرچمدار اندروید 6.0 مارشمالو از مشکل مرتبط با خالی شدن باتری دستگاه و داغ شدن گاهوبیگاه آن شکایت داشتند. همچنین در این طرح دعوی آمده است که هواوی از پاسخ دادن به صاحبان این دستگاهها خودداری کرده است و تقصیرها را به گردن نرمافزار گوگل انداخته است. همچنین در این شکایت ادعا شده است که هردوی کمپانیهای هواوی و گوگل ضمانتنامه نکسوس 6Pرا نقض کردهاند زیرا از این مشکل آگاه بوده و کاری برای حل آن نکردهاند.
این کاربران ادعا کردهاند که گوگل به آنها گفته است که برای پوشش ضمانتنامه مرتبط با این مشکل به هواوی مراجعه کنند و هواوی نیز در این رابطه کاری از پیش نرده است و به تلاشهای مرتبط با درخواست پوشش گارانتی پاسخگو نبوده است. این کمپانی به این دسته از مشتریان گفته است که این مشکل از باتری یا تلفن همراه نیست بلکه نرمافزار گوگل نصبشده بر روی آن مشکل دارد.»
بااینحال این دو کمپانی در هفته جاری به توافقی یکپارچه رسیدهاند و بر اساس آن هر شخصی که در ایالاتمتحده از تاریخ 25 سپتامبر 2016 به بعد برای درخواست پوشش ضمانتنامه مراجعه کرده باشد با ارائه مستندات معتبر میتواند 400 دلار غرامت دریافت کند و افرادی که این مستندات را در دست نداشته باشند تنها 75 دلار دریافت خواهند کرد. همچنین کسانی که تاکنون بهعنوان گارانتی تعویض دستگاه پیکسل XL را بهجای نکسوس 6P خود دریافت کردهاند تنها مشمول دریافت 10 دلار خواهند بود.