UPS برای مسیرهای تحویل برای 21 میلیون بسته بر روی ابر گوگل طرحریزی میکند
ایتنا - UPS و گوگل با همکاری یکدیگر در تلاشند تا شبکه تدارکاتی کوچک این شرکت تحویل مرسوله را متحول کنند.
بنا بر یک پست بلاگ توماس کوریان مدیرعامل گوگل کلود، UPS از «پلتفرم ابر گوگل» برای طراحی نرمافزار مسیریابی استفاده میکند، که باعث صرفهجویی سالانه 400 میلیون دلار برای این شرکت تحویل کالا میشود.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل سیودایو، این شرکت لجستیکی از این نرمافزار برای اطلاعرسانی به راننده به منظور مسیریابی دقیق و کاهش مصرف سوخت به میزان 10 میلیون گالن در سال استفاده میکند.
خوان پرز مدیر ارشد اطلاعرسانی UPS، در جریان رویداد Google Cloud Next، گفت که این نرمافزار راننده را در طی عبور از مسیر شامل 120 توقفگاه دریافت و تحویل راهنمایی مینماید و حتی وقفه خوردن ناهار را نیز لحاظ میکند.
پرز گفت که UPS همچنین از BigQuery گوگل برای پیشبینی جامع در رابطه با یک میلیارد نقاط دادههایی که هر روزه ایجاد میشوند، از جمله وزن، شکل، سایز، ظرفیت تاسیسات و دادههای مشتریان، نیز استفاده میکند. پلتفرم گوگل امکان تحلیل دادهها را در حین اجرای یادگیری ماشین بر روی این نقاط دادهها فراهم میآورد.
پرز گفت که UPS روزانه 21 میلیون بسته را تحویل میدهد، ولی «تنها یک مسیر هست که بهترین مسیر» برای تحویل است.
UPS و گوگل با همکاری یکدیگر در تلاشند تا شبکه تدارکاتی کوچک این شرکت تحویل مرسوله را متحول کنند.
پرز گفت با استفاده از پلتفرم گوگل، UPS میتواند پیشبینی کند که چگونه بار را در وسائل نقلیهاش بارگیری کند و شبکهاش را از ترافیک روزهای تعطیل به بهترین وجه عبور دهد. دادههای مورد نیاز برای دستیابی به تصویر کاملی از بیزینس محدود به زمانی نمیشود که رانندگان بستهها را تحویل میدهند. بلکه دربرگیرنده دادههای حول محلهای بارگیری و جاهایی که بستهها مرتبسازی میشوند نیز میگردد.
نهایتا این شرکت نیاز به ابزارهای تحلیلی برای رویتپذیری و راندمان بیشتر در زنجیره تامینش دارد. UPS میتواند با استفاده از ابزارهایی همچون شبکههای عصبی، موتورهای ارائه پیشنهاد و یادگیری ماشینی به «چه کاری باید انجام شود» پاسخ دهد.
ولی تصمیم UPS برای شراکت عمیقتر با گوگل پس از آن صورت گرفته که آمازون گامهای بلند جدیدی در صنعتی برداشته که خارج از مبحث تجارت الکترونیک است. خردهفروشان برای رو آوردن به سرویسهای وب آمازون(AWS) تحت فشار شدیدی هستند چرا که از ذخیرهسازی دادههایشان بر روی ابر یک شرکت رقیب میترسند.
UPS به طور غیرمستقیم در گزارش سالانه آمازون به عنوان یک رقیب این شرکت ذکر شده است.