ایتنا- پژوهشهای اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از آمریکاییها معتقدند که کمپانیهای شبکههای اجتماعی اخبار را کنترل میکنند.
نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد:
شبکههای اجتماعی، اخبار را جعلیتر کردهاند
22 مهر 1398 ساعت 9:52
ایتنا- پژوهشهای اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از آمریکاییها معتقدند که کمپانیهای شبکههای اجتماعی اخبار را کنترل میکنند.
پژوهشهای اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از آمریکاییها معتقدند که کمپانیهای شبکههای اجتماعی، اخبار را کنترل میکنند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت خبری تحلیلی engadget، بسیاری از افراد بر این باورند که شبکههای اجتماعی کیفیت اخبار را پایین میآورد.
مطالعه جدیدی که در این رابطه انجام شده است نشان میدهد که 62 درصد از بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که کمپانیهای شبکههای اجتماعی روی اخبار، کنترل بسیار زیادی دارند و 55 درصد نیز معتقدند این کمپانیها با الگوریتمهای خود مخلوط بدتری از اخبار ارائه کردهاند.
نزدیک 88 درصد پاسخگوها اعلام کردند که شبکههای اجتماعی با مطالعات جالب توجه به رسانههای خبری لطف کردهاند. نزدیک 84 درصد نیز اظهار داشتند که کمپانیها سایتهایی را دوست داشتند که فالوور های زیادی در شبکههای اجتماعی داشتند و 79 درصد نیز معتقد بودند که این کمپانیها اخباری را انتشار دادهاند که مقاصد سیاسی خاصی داشتهاند.
در مورد تعصب رسانهای نیز تردیدهایی وجود داشت و 53 درصد گفتند که اخبار یکطرفه "یک مشکل بسیار بزرگ" محسوب میشود و این در حالی بود که 51 درصد از آنها نسبت به اخبار نادرست یا جعلی همان احساس را داشتند.
کد مطلب: 58412
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58412/شبکه-های-اجتماعی-اخبار-جعلی-تر-کرده-اند