ایتنا - پس از اعلام برنامههای فیسبوک برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم قصد دارد با این پدیده خطرناک به طور جدی مقابله کند.
پس از اعلام برنامههای فیسبوک برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک، آمازون هم قصد دارد با این پدیده خطرناک به طور جدی مقابله کند.
آمازون که نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویسهای کلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیک است، هم با جلب همکاری فنی و هم با عضویت در برخی کمیتههای تخصصی قصد دارد بر چالش مذکور غلبه کند.
به گزارش ایتنا از مهر، از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب کرده تا آنها پشتیبانیهای لازم را از این شرکت در حوزه مذکور به عمل اورند. آمازون همچنین از پشتیبانی مالی یک میلیون دلاری از گروههای تخصصی خبر داده که قصد دارند به پاکسازی سرویسهای کلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق کمک کنند.
از جمله اشخاص برجستهای که قرار است در این زمینه به آمازون کمک کنند، میتوان به لورا لیل تکسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریکو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره کرد.
در عین حال فیسبوک نیز تلاشهای خود برای مقابله با دیپفیک را شدت بخشیده و اولین نمونه ۵۰۰۰ تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوههای مقابله با این پدیده تسهیل شود. در نهایت قرار است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامههای هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.
برخی شرکتهای بزرگ فناوری و رسانهای هم برای پیشبرد این طرح با فیسبوک همکاری میکنند که از جمله آنها میتوان به مایکروسافت، دانشگاه امآیتی، نیویورک تایمز و دانشگاه آکسفورد اشاره کرد.