ایتنا - گوگل هفته قبل نحوه نمایش نتایج جستوجوهای کاربران را تغییر داد و نمایش نمای کوچک آیکونهای شرکتهای فهرست شده را در کنار هر لینک آغاز کرد. اما این کار برای کاربران جذاب نیست.
گوگل هفته قبل نحوه نمایش نتایج جستوجوهای کاربران را تغییر داد و نمایش نمای کوچک آیکونهای شرکتهای فهرست شده را در کنار هر لینک آغاز کرد. اما این کار برای کاربران جذاب نیست.
به گزارش ایتنا از مهر، اگر چه گوگل تغییر یادشده را کوچک و جزئی توصیف کرده، اما کاربران معترض میگویند نمایش آیکون کوچک شرکتها و سایتهای مختلف در کنار اسامی و نام آنها باعث میشود آنها نتوانند نتایج مستقل جست جو را از نتایج جستوجوی تبلیغاتی تمییز دهند و در نهایت به اشتباه میافتند.
این کاربران معترض مطالب زیادی را در شبکههای اجتماعی به رشته تحریر درآورده و معتقدند گوگل باید نحوه نمایش جستوجوهای خود را به همان شکل ساده قبلی بازگرداند و از افزودن آیکونهای مختلف به کنار هر لینک خودداری کند.
به دنبال بالا گرفتن اعتراضها، گوگل توئیتی در این زمینه ارسال کرده و توضیح داده که نقدها و بازخوردهای کاربران را دریافت کرده، اما در حال بررسی این تجربه جدید بوده و هدف از اقداماتی از این دست بهتر کردن شیوه جستوجو در گوگل است.
گوگل افزوده که طی هفتههای آینده تغییرات آزمایشی دیگری را در جستوجوگر خود اعمال میکند و در نهایت در مورد تغییرات نهایی تصمیمگیری میکند. هنوز مشخص نیست تغییرات مذکور چه زمانی نهایی میشوند.