ایتنا- در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر جهان در منازل قرنطینه شدهاند و زمان خود را به اشکال مختلفی سپری میکنند. فیسبوک یکی از گزینههای روز میز برای کاربران است.
امروزه عبارت «فاصلهگذاری اجتماعی» را زیاد میشنویم. میلیونها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کووید-19 زمان خود را در منزل سپری میکنند. در این بین برخی از افراد مطالعه، برخی دیگر تلویزیون، برخی فیلم، برخی دورکاری و برخی شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک را انتخاب میکنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از دیجیتال ترندز، در روزهای گذشته کاربران و علاقمندان به فیسبوک به صورت چشمگیری افزایش یافته است. شایان ذکر است که سایر شبکههای اجتماعی متعلق به فیسبوک از قبیل اینستاگرام هم چنین رشدی را در میزان استفاده کاربران مشاهده کردهاند. در صورت ادامه روند فاصلهگذاری اجتماعی، شاهد رشد روزافزون استفاده از این رسانههای اجتماعی خواهیم بود.
مطالعات و آمارها نشان میدهد که در طول یک ماه گذشته، میزان استفاده از پلتفرمهای مختلف فیسبوک حدود 50 درصد افزایش یافته است. همچنین تماس صوتی و تصویری در پیامرسانهای مسنجر و واتساپ تقریباً دوبرابر شده است.
در کشورهایی که اوضاع شیوع کرونا در آنها وخیمتر است، آمارهای بیشتری را شاهد هستیم. به عنوان مثال میتوان به کشور ایتالیا اشاره کرد که در آن هر روز شاهد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 هستیم. آمارها نشان میدهد که میزان استفاده از پلتفرمهای فیسبوک در ایتالیا در زمان بحران ویروس کرونا، 70 درصد افزایش یافته است.
بازدیدهای مربوط به بخش لایو فیسبوک و اینستاگرم در عرض یک هفته تقریباً دوبرابر شد و میزان استفاده از قابلیت پیامرسانی آنها 50 درصد افزایش یافته است. آمارها نشان میدهد که میزان تماس گروهی از طریق پلتفرمهای فیسبوک در یک ماه گذشته، بیش از 1000 درصد افزایش داشته است.
فیسبوک تلاش خود را میکند که اطلاعات کاربران در زمینه ویروس کرونا و نحوه مراقبت از خود در برابر بیماری کووید-19 را بالا ببرد. در حال حاضر تمرکز فیسبوک و سایر شرکتها بر افزایش میل مردم به فاصلهگذاری اجتماعی است که یکی از بهترین راههای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام شده است.