۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

سرنخ‌هایی از آیفون بدون پورت!

ایتنا - یکی از منابع داخلی اپل فاش ساخته است که این ویژگی به آیفون 12 در سال 2020 نخواهد رسید، ولی برای 2021 احتمالا آماده خواهد شد.
سرنخ‌هایی از آیفون بدون پورت!
به نظر می‌رسد که بدون پورت شدن آیفون دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. شایعات در طی چند سال اخیر گویای این بوده‌اند که گنجانده شدن قابلیت‌های شارژ بی‌سیم استاندارد Qi در آیفون نشانگر کاملا بدون پورت شدن این دستگاه‌های ارتباطی باشد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، یکی از منابع داخلی اپل فاش ساخته است که این ویژگی به آیفون 12 در سال 2020 نخواهد رسید، ولی برای 2021 احتمالا آماده خواهد شد.
اولین آیفون کانکتور نسبتا بدظاهری داشت: عریض، تخت، و عجیب و غریب. این کانتکتور با آیپد و آیپاد تاچ نیز کار می‌کرد. با اینکه اساسا همه اسمارتفونها و تبلتهای دیگر دنیا با میکرو USB کار می‌کردند، ولی اپل کانکتور 30 پین بزرگش را حفظ کرد، و نهایتا به سراغ یک کانکتور لایتنینگ رفت.
 
وقتی دیگر شرکت‌های دنیا به سراغ استفاده از USB-C رفتند، اپل USB-C را در محصولات مک‌بوک گنجاند. به نظر می‌رسید که مجهز شدن آیفون و آیپد به USB-C نیز اجتناب‌ناپذیر باشد. ولی چنین اتفاقی نیفتاد. در عوض، اپل به استفاده از پلاگ اختصاصی خودش، یعنی پلاگ لایتنینگ ادامه داد، تا اینکه اکنون به نظر می‌رسد به یک کانکتور هوشمند رو خواهند آورند.
 


همان نوع از سیستم کانکتور که بر روی آیپد پرو استفاده می‌شود در این طرح دخیل خواهند بود. می‌توانید دنیایی را تصور کنید که در آن آیفون 13 بتواند به صورت بیسیم شارژ شود و انتظار می‌رود که انتقال دیتا (و اتصال به خیلی از چیزهای دیگر) را از طریق مجموعه‌ای از دایره‌های فلزی ریز در زیر یا پشتش انجام دهد؟ البته اینها هنوز در حد گمامه‌زنی‌ها است چرا که سری آیفون 13 هنوز وارد فاز توسعه نشده است.
 
در همین حال، به نظر می‌رسد که آیفون 12 با یک سیستم لایتنینگ USB عرضه شود که شباهتی به آیفون 11، ایکس، و دیگر آیفون‌ها نخواهد داشت.  
 
 
کد مطلب: 61208
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام