ایتنا - علیرغم افزایش کاربران توئیتر در سه ماهه دوم سال 2020 مقدار درآمد آن طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
کاهش درآمد تبلیغاتی توئیتر به علت ناآرامی های آمریکا و افزایش مالیات پرداختی زیان درآمدی ۱.۲ میلیارد دلاری را برای توئیتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به وجود آورده است.
به گزارش ایتنا از فارس، در واقع درآمد توئیتر طی مدت یادشده با کاهش بی سابقه ۱۹ درصدی به تنها ۶۸۳ میلیون دلار رسیده است. توئیتر اعلام کرده اگر چه شرایط این شرکت نسبت به اولین ماه های شیوع ویروس کرونا بهتر شده، اما بسیاری از شرکت های تجاری صرف بودجه تبلیغاتی را به علت شیوع ویروس کرونا و نیز نامشخص بودن شرایط اقتصادی کاهش داده یا حتی متوقف کرده اند.
توئیتر افزوده که درآمد تبلیغاتی آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵ درصد کاهش یافته، اما در هفته های اخیر بهبود یافته است.
در عین حالت تعداد کاربران فعال روزانه توئیتر با افزایش ۲۴ درصدی طی این مدت به ۱۸۶ میلیون نفر رسیده است. علت این مساله وقوع رویدادهای متنوعی در جهان بوده که باعث بحثهای گسترده میان کاربران شده و در این میان می توان به خصوص به آشوبها و ناآرامی های داخلی آمریکا اشاره کرد.