ایتنا- به نظر میرسد که توییتر در نوع خود از ویروس کرونا بهره بسیار زیادی برده است و آمار و ارقام نشان دهنده این هستند که این شبکه اجتماعی به شدت در زمینه جذب مخاطب در این دوران موفق بوده است.
به نظر میرسد که توییتر در نوع خود از ویروس کرونا بهره بسیار زیادی برده است و آمار و ارقام نشان دهنده این هستند که این شبکه اجتماعی به شدت در زمینه جذب مخاطب در این دوران موفق بوده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در ماه مارس بود که مدیر عامل توییتر یعنی جک دورسی قراردادی را با سرمایه گذاران خاصی امضا کرد که موجب میشد در صورتی که بتواند در سال 2020 میزان مخاطبان فعال توییتر را به میزان 20 درصد افزایش داده باشد، بتواند در سمت خود باقی بماند.
در آن زمان بسیاری از افراد با اخبار سقوط کاربران این شبکه آشنایی داشتند و به همین دلیل نیز این دستاورد تقریبا برای دورسی غیرممکن به نظر میرسید ولی به نظر میرسد که ویروس کرونا چنین دستاوردی را برای این شرکت محقق ساخته است.
در حقیقت در زمانی که این قرارداد امضا شد، شرکت تیوتتر تعداد 166 میلیون کاربر فعال داشت ولی با وقوع کرونا این مقدار با رشدی بسیار چشمگیر به 186 میلیون رسیده است.
این امر نشان دهنده این است که این شبکه اجتماعی در مقایسه با سال گذشته میلادی رشدی 34 درصدی را تجربه کند که به مراتب بالاتر 20 درصد تعیین شده بوده است.
همانطور که پیش از این نیز گفتیم، ویروس کرونا یکی از اصلیترین مواردی بوده است که موجب شده است تا این رشد چشم گیر شکل بگیرد با این وجود به نظر نمیرسد که این شرکت در زمینه سود نیز چنین رشدی را تجربه کرده باشد بلکه در عمل سود این شرکت کاهش پیدا کرده است.
در حقیقت در بازه زمانی یاد شده، توییتر رقم 683 میلیون دلار درآمد داشته است که در مقایسه با سال گذشته نشان از کاهشی 19 درصدی داشته است که البته دلیل اصلی آن افزایش هزینهها بوده است و مسلما در بازه زمانی بزرگتر، این کاهش درآمد به صورت قطعی جبران خواهد شد.
با توجه به پیشرفت این شبکه اجتماعی و حذف موارد بسیار زیاد و دردسرسازی مانند توییتهای مشکلساز، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در ماههای پیش رو شاهد پیشرفت بیشتر این شبکه اجتماعی نیز باشیم.