ایتنا - شرکت فیسبوک برای بهره بردن از موج خرید اینترنتی در دوران شیوع ویروس کرونا، بخش خرید جدیدی را به اپلیکیشن اصلی خود اضافه کرد.
بخش جدید که فیسبوک شاپ نام دارد در سراسر آمریکا عرضه شده است و به مردم امکان میدهد به جست و جوی انواع محصولات پرداخته و اقلام مورد نیاز خود را در این شبکه اجتماعی خریداری کنند. فیسبوک پیش از این بخش مذکور را با گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش کرده بود و ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن اینستاگرام خود راه اندازی کرد. شرکتها میتوانستند کاتالوگهای خرید را به صفحات فیسبوک خود اضافه کنند اما بخش اختصاصی برای خرید در صفحه فیسبوک برای خرید از فروشندگان مختلف وجود نداشت.
به گزارش ایتنا از ایسنا، فیسبوک اعلام کرد قابلیت چک اوت اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد پول کالاهای خریداری کرده را مستقیما در داخل اپلیکیشن پرداخت کنند بزودی برای همه شرکتهای آمریکایی موجود خواهد شد. این قابلیت در ۱۸ ماه گذشته برای برخی از شرکای فیسبوک موجود بود.
فیسبوک در تلاش است تا در تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد و درآمدهای خود را فراتر از تبلیغات توسعه دهد. به گفته ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام، این شرکت معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیسبوک کامل شده است هزینهای دریافت می کند اما این کمیسیون را به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا متوقف کرده است. تجارت میتواند تبلیغات فیسبوک را بهبود بخشیده و فروش از طریق یک تبلیغ را برای بازاریابان راحتتر کرده و کارآمدی آن را افزایش دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک اوایل امسال قابلیت خرید مشابهی را رونمایی کرد که به شرکتها اجازه میدهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار میکند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک با جدیت بیشتری در این ابتکار حضور دارد که نشان میدهد با توجه به توسعه خرید آنلاین، فیسبوک این تجارت را جدی گرفته است.