کارشناسان براین باورند كه در حالی که روزبهروز میزان تمایل مردم برای تماشای برنامههای ویدئویی روی اینترنت بیشتر میشود و خدمات صوتی گستردهتری در محیط مجازی برای آنها راهاندازی میشود، ممکن است تا مدتی دیگر تاریخ مصرف گیرندههای تلویزیون به پایان برسد.
کاربران این روزها به دنبال تنوع هستند و این طور که بررسیهای جدید نشان میدهد، اینترنت توانسته تنوع مورد نظر آنها را داشته باشد و افراد را از تمامی قشرهای مختلف به سمت خود بکشاند.
در مقابل این طیف وسیع که روزانه به سمت اینترنت روی میآورند، طبق آمارها هر روزه از تعداد مخاطبان تلویزیون کم میشود و تنها برخی تماشاچیان وفادار همچنان اطلاعات مورد نیاز خود را از گیرندههای تلویزیون دریافت میکنند.
اجرای طرح Web 2.0 که به موجب آن تصاویر و فایلهای صوتی رایگان در اختیار کاربران گذاشته میشود موجب شده تا افراد برای تماشای برنامههای تلویزیونی تمایل چندانی از خود نشان ندهند و اینترنت را به عنوان یکی از بهترین وسایل برای اطلاعرسانی بدانند.
کارشناسان میکوشند که حین توسعه و گسترش اینترنت، ابزارهایی را به کار برند تا از محبوبیت تلویزیون نزد مردم کاسته نشود.